10de dag van Chang Mai naar Phuket-Patong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 10de dag van Chang Mai naar Phuket-Patong - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

10de dag van Chang Mai naar Phuket-Patong

Blijf op de hoogte en volg Paula

21 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Vanochtend vertrokken naar het vliegveld en om 13.15 uur vertrok hij naar Phuket om om 15.30 uur te landen. Eenmaal aangekomen stonden er in de aankomsthal allemaal tentjes waar je een taxi kon huren. Na wat onderhandelingen hebben we een gezamenlijke busje genomen, die was het goedkoopst. Het was best weer een lange rit naar het hotel. Aangekomen eventjes gelegen, we waren doodop. Toen even het hotel verkennen, en als je het hotel uitloopt kom je meteen in een ontzettend grote winkelstraat. Het stikt hier van de winkels zeg. Wel weer allemaal hetzelfde zoals tassen, t-shirts e.v.a. en natuurlijk ook heel veel restaurants. Ze zijn wel erg mooi en gezellig de restaurants met vaak live-muziek. We zijn in een pizza-restaurant geëindigd. Ik had een cesarsalade, had niet zo'n honger, en Ruud en Mariska hadden een kleine pizza, spaghetti carbonara en stokbrood uit de oven met kaas en kruidenboter. Was lekker. Wij weer de straat op en sloegen in straat in. Nou, dan schrik je je rot zeg. Allemaal, tussen de winkels en restaurants door dan, bars met meiden die voor je dansen enzo. Ze noemen het pinp-pong bars. We dachten dat dat vooral in Pattaya was en hier niet zo. Nou, dat is dan ondertussen veranderd. Ze kwamen zelfs naar mij toe me met plaatjes met meiden erop. Ik keek ze raar aan en ze moesten wel lachen. Er was ook een meid die liep met Ruud op en toen zei ik dat die al een lady had. Toen liet ze hem met rust. Een paar dagen geleden was er hier in Phuket een discobrand geweest waar 4 doden en 11 gewonden waren gevallen. Dat was toevallig ook in die straat. Er lagen allemaal bloemen en een spandoek dat ze respect boden aan de familie en vrienden. Heftig om te zien hoor als je weet dat dat 3 dagen geleden was gebeurd. Mariska zit een beetje naar een tas te zoeken en had er 1 op het oog maar we zeiden dat we even verder keken. Kwamen we in een andere zaak en die jongen werd praktisch boos dat we een tas niet namen, waar Mariska naar keek. Hij vond dat hij een mooie prijs gaf en we moesten het kopen. Ruud zei, het is zeker een mooie prijs maar we kijken verder. Hij kwaad zeg, niet normaal. Weer een winkel ingegaan. We zochten nog iets en daar vond Mariska het. Ze liet het me zien en liet een gedeelte per ongeluk op de grond vallen. Het personeel stond er omheen en deden verder niks dan alleen maar ooo te zeggen. Mariska en ik pakten de stukjes en die mevrouw zei dat we het wel moesten betalen. Nou ja zeg. Ze hebben hier waarschijnlijk geen verzekering. Ze zei, you broke you pay. Gelukkig stond er een prijsje op van 250 Baht dus dat viel gelukkig mee. Maar Ruud was behoorlijk pissig en zei dat ie nooit meer hier terugkwam. In nog geen half uur al 2x boze mensen, dat gaat lekker zeg hihi. Verder ging het wel goed hoor, maar Mariska mag alleen kijken en niet aankomen ;-). Verder nog wat gelopen, begon wat te regenen, en toen weer terug naar ons hotel. Het strand is gelukkig heel dichtbij. Het hotel uit, straat oversteken, en dan zijn we er. We konden het niet zien omdat het al donker was. Ook geen foto's gemaakt sorry. Oja, Ruud liep voorop in de winkelstraat en er zijn natuurlijk weer heel veel massagesalons. Ruud werd bij zijn arm vastgepakt en die vrouw zei dat ze body-massage deed. Ze keek heel verleidelijk zei Ruudje hmmm. Toen ze zich omdraaide zag ze mij en toen liet ze hem los. Nou, dat is wel een vervelende bijkomstigheid hier in Phuket, had het niet verwacht. Maar we kijken gewoon recht vooruit en gaan met die banaan haha. Nou, hoop dat er morgen zon is zodat we eindelijk even kunnen zonnen. Is de warmte al wat minder bij jullie? Nou, tot morgen maar weer. En Annemarie en Janny, leuk dat jullie ook trouw volgen en Janny, goed dat je bij bent met mijn verhalen. Is het wel te doen hihi? Doeidoei Sa-wa-die kha

  • 22 Augustus 2012 - 07:47

    Christel:

    Ja dit herken ik wel hoor van waar zaten dat weekje aan het strand (geen idee meer waar dat was) hele groepen meiden verkleed als kleine schoolmeisjes schrok mij rot de eerste keer. Het grappige ervan is dat allemaal kan, maar oh weee als je topless aan het strand gaat liggen.Hier is de warmte gelukkig (o jee krijg ik nu iedereen over mij heen ) wat aan het zakken, maar nog wel erg benauwd en vochtig. Blijven jullie nu hier tot het einde en dan terug naar Bangkok, weet het niet meer sorry. Paulaaaa, ikke ikke ook zoals suze van die olie pleaseeeeeeeee

  • 22 Augustus 2012 - 12:21

    Omajob:

    Hoije boije boi. Heel vervelend dat ze zo opdringerig zijn als je wat wilt kopen.Dat winkelt niet lekker.Ja ze kunnen heel boos worden. Ik weet het van Israel,dat hij die sleutelhanger voor m"n voeten op de grond gooide.Hij zei d"r nog wat bij wat ik niet verstond maar dat was vast iets heel lelijks.Ik was zelfs bang dat hij achter me aan zou komen.Zo kwaad was hij.Niet leuk.Hou Ruud maar goed in de gaten met al die taise vrouwen.Laat hem maar tussen jou en Mariska lopen ha-ha.Hier is alles prima.Ga vanmiddag weer lopen met de ouwetjes.Het is gelukkig niet meer zo heet.Misschien ga ik de markt nog even over.Nou lieverdjes ik kijk weer uit naar het volgende verslag en intussen heel veel liefs en xxxxx en enn dikke knuffel van mij OMAJOB.

  • 26 Augustus 2012 - 14:45

    Janny Lisman:

    Ben nu pas hier ...haha ga er weer ff voor zitten hoor , kopje thee erbij, en genieten maar ...leuk hoor x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paula

Skyline van Orlando, Florida, Verenigde Staten

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 51956

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 05 Februari 2016

2 weken Orlando met Emily, Desiree en Jeffrey

03 April 2015 - 25 April 2015

Orlando en cruise Carnival Breeze

15 September 2014 - 02 Oktober 2014

Niagara Falls/New York/Curacao

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Azie ontdekken

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Rondreis Thailand

11 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Met familie naar Benidorm

01 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Miami - Orlando - Miami - Cruise Carnival Liberty

Landen bezocht: