17/18de dag Phuket naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 17/18de dag Phuket naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

17/18de dag Phuket naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Paula

29 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Daar ben ik weer. Hier moet de internet kopen. Het was best een beetje laat gisteren dus zonde van die dag (en ook niet zoveel meegemaakt) en vandaag dan gekocht voor 3 dagen. Net genoeg toch? Nou, we zijn gisteren met het vliegtuig van Phuket naar Bangkok gevlogen in 1.20 uur. Ging allemaal goed en zijn dus nu in Grand China Princess hotel midden in Chinatown. Wel grappig dat we onze naam zagen op een bord als verwelkoming (zie foto). We zitten op de 11de verdieping en je ziet ons uitzicht. Zo, de luchtvervuiling is hier echt verschrikkelijk. Die tuktuks en bromfietsen geven ontzettend veel vuile rook. Je loopt hier gewoon op straat met je hand voor je mond. En dan proberen ze je nog in een tuktuk te krijgen ook. Nou, mooi niet. Dan zitten we er helemaal middenin en het verkeer zit konstant vast hier. Vandaag kwamen we uit het hotel en weer stonden daar de mensen van de tuktuks en ik zei No no, en hield me keel vast alsof ik stikte (van de vervuiling dan). Ze keken me wel gek aan. Is helemaal open he, zo’n tuktuk. Lekker een taxi met dichte ramen en airconditioning. Het hotel is op zich groot maar sterk verouderd. Onze kamer is groot maar oud. Nahja, als we maar de ruimte hebben voor onze koffers en dat is zo. De badkamer is een kippenhok hihi. Ze hebben hier een zwembad op de 23ste verdieping. Nou… zwembad. Dat woord doet teveel eer aan. En dan zijn er 4 bedjes op een hotel waar ze 25 verdiepingen hebben. Het restaurant op de bovenste verdieping is wel erg mooi. Je kijkt over Bangkok terwijl die heel langzaam ronddraait en er is live-music van een man die mooi rustig muziek zingt. We hebben daar gisteren gegeten. Helaas had Ruud nu last van zijn buik dus die is vanavond pas weer begonnen te eten. Gaat wel weer goed met hem en heeft McDonalds gegeten. Ik denk dat we wel klaar zijn met het Thais eten. Ik wou alleen vandaag nog op straat die lekker PhaiThai eten, noodles met kip en ei. Die had ik de tweede dag dat we hier waren ook een keer gegeten. Maar… heb ik geen smaak meer zeg, ben een beetje verkouden verdikkeme. Hoop dat ik morgen weer smaak heb . Vandaag zijn wel naar een hele grote mall geweest. Nog groter dan in Amerika zeg. Er waren 6 verdiepingen met de bekende dingen zoals T-shirts, prullaria, veel elektronica zoals Iphone’s (alleen niet goedkoper hoor), massages en natuurlijk overal eten. We hebben vanmiddag bij Burger King gegeten hihi. De geur van hun eten komt een beetje onze strot uit, sorry hoor, maar overal waar je loopt, of je nou op straat of in malls bent, overal is eten, eten, eten. Op straat zie je ook overal stalletjes waar ze eten aan het maken zijn, in de verschrikkelijke luchtvervuiling. Aan kleine tafeltjes en krukjes zitten ze allemaal te eten. Is ook helemaal niet duur en ontzettend veel Thaise mensen eten op straat aan die stalletjes. Ze hebben hier ook veel stalletjes met fruit die gesneden is zoals mango, watermeloen en ananas. Vers gesneden in zakjes met een satéprikker erbij. Ik vind de mango erg lekker. Vanmiddag waren we op zoek naar een souvenier die we niet konden vinden in Phuket. We hadden van een man, waar we een ander beeldje hadden gekocht, te horen gekregen dat zijn broer in Bangkok ook een winkel heeft. Dus wij vandaag daar naartoe. Had ie hem niet maar hij wist er wel van, had met zijn broer geinternet zei die. Maar hij gaat morgen de fabriek bellen om te vragen of ze het beeldje hebben en hij geeft dan een bericht naar ons hotel. Hopen dat hij het voor mekaar krijgt want we willen graag een setje van Thailand. Toen zeiden we wel dat het erg druk was op de weg bij Chinatown. Toen vertelde hij dat we beter met het openbaar vervoer konden. Hij had het prima uitgelegd. Eerst met de gratis bus naar de skytrain (erg druk, dus moesten een beetje duwen hihi), dan met de metro en dan weer met de bus. Hij zei dat het maar een kwartiertje duurde maar uiteindelijk was het een uur. Maar wel leuk om te doen. Spannend of het lukt en hoe dat gaat in Thailand. In de taxi val je toch steeds in slaap omdat het lang duurt en saai is. De mensen waren ook best behulpzaam en sommige hoorden dan waar we dan weer moesten zijn en hielpen daarmee. Morgen gaan we met een fiets een tocht van 3 uur maken door de kleine straatjes van Bangkok. Moet erg leuk zijn en je ziet dan ook echt het binnenste van Bangkok en niet alleen de weg in de taxi. We zijn benieuwd. Hopen maar dat het droog is. Vandaag was het trouwens eerst heel erg benauwd en vanavond, we zaten op een terrasje wat te drinken, kregen we weer een hoosbui. Even gewacht en met de taxi weer naar het hotel.
Nou, de fietstocht zal ik morgen weer uitgebreid vertellen, dus… tot morgen, doeidoei. En schoonmoedertje, u wilt niet weten hoor wat voor pingpong-dansen ze doen. We schrokken er gewoon van, en moest je het gezicht zien van Maris, hahahaha, toen ze het uitlegde. Ik wist niet eens dat ze dat allemaal konden doen blehhh.


  • 29 Augustus 2012 - 22:17

    Desiree:

    Nog maar een paar dagen en dan komen jullie eindelijk thuis! Ik kan niet wachten om jullie te zien en nog meer van jullie belevenissen te horen..

    Wow mama... ik had niet van jou verwacht dat je genoeg zou krijgen van de nasi met kip enz. en dat je zou kiezen voor Mac Donalds en Burger King.. haha.

    Morgen de fietstocht.... hahahaha ik ben benieuwd! Ik ga duimen voor jullie dat het droog blijft.

    De rotti die ik vandaag had gemaakt was lekker! We hadden veel over en dat heb ik in de vriezer gedaan dan kan je het ook proeven :)

    Tot morgen! Dikke kus en knuffel xxxxxx

  • 30 Augustus 2012 - 10:06

    Omajob:

    Hoije-boije- boi!!!Ik was blij weer wat van jullie te horen. Inderdaad ziet het hotel er niet zo modern uit.Maar ja, jullie zijn er nog maar een paar dagen en dan zit het er op.Toch ook wel leuk om een keer met de bus te gaan.En vandaag de fietstocht.Lijkt me heel leuk,maar ik vind drie uur wel lang.Ik ben benieuwd.Stop met dat Thaise eten hoor.Ga maar lekker naar McDonald.En dan thuis lekker aardappelen met bloemkool en een bal. ha-ha.Hier is alles prma!! We hebben Woensdag heerlijk langs het weerwater gelopen. We waren met 6 rolstoelen dus dat was een hele karavaan.Die mensen zijn zo blij dat ze eens lekker buiten zijn.Nou lieverdjes,ik ben benieuwd naar het verslag van de fietstocht.Heel veel plezier,maar doe a.u.b.voorzichtig!!!Heel veel liefs xxxxxx en een dikke knuffel van mij OMAJOB.

  • 30 Augustus 2012 - 10:06

    Omajob:

    Hoije-boije- boi!!!Ik was blij weer wat van jullie te horen. Inderdaad ziet het hotel er niet zo modern uit.Maar ja, jullie zijn er nog maar een paar dagen en dan zit het er op.Toch ook wel leuk om een keer met de bus te gaan.En vandaag de fietstocht.Lijkt me heel leuk,maar ik vind drie uur wel lang.Ik ben benieuwd.Stop met dat Thaise eten hoor.Ga maar lekker naar McDonald.En dan thuis lekker aardappelen met bloemkool en een bal. ha-ha.Hier is alles prma!! We hebben Woensdag heerlijk langs het weerwater gelopen. We waren met 6 rolstoelen dus dat was een hele karavaan.Die mensen zijn zo blij dat ze eens lekker buiten zijn.Nou lieverdjes,ik ben benieuwd naar het verslag van de fietstocht.Heel veel plezier,maar doe a.u.b.voorzichtig!!!Heel veel liefs xxxxxx en een dikke knuffel van mij OMAJOB.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paula

Skyline van Orlando, Florida, Verenigde Staten

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 51943

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 05 Februari 2016

2 weken Orlando met Emily, Desiree en Jeffrey

03 April 2015 - 25 April 2015

Orlando en cruise Carnival Breeze

15 September 2014 - 02 Oktober 2014

Niagara Falls/New York/Curacao

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Azie ontdekken

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Rondreis Thailand

11 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Met familie naar Benidorm

01 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Miami - Orlando - Miami - Cruise Carnival Liberty

Landen bezocht: