15de dag Phuket James Bond Eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 15de dag Phuket James Bond Eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

15de dag Phuket James Bond Eiland

Blijf op de hoogte en volg Paula

26 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Gisteravond kregen we een brief dat we niet om 7.00 uur gehaald werden maar om 9.50 uur. Nou, dat was een welkome verrassing. Want 7.00 uur is wel heel erg vroeg hoor. Dus lekker wat langer blijven liggen en rustig ontbijten en om precies 9.50 uur werden we opgehaald. Er zaten al 2 oudere dames, 2 zussen in. Ze kwamen uit Australië maar geboren in Amsterdam. Hele gezellige dames, we hebben echt wel met ze gelachen. Ze kennen praktisch geen nederlands meer want ze zijn al 1958 geëmigreerd. En nog een groep Indo’s uit Bombay. Weer eerst een hele eind rijden. Al de activiteiten en excursies zijn best wel ver weg. Minstens 1.15 uur of langer. Dat valt een beetje tegen maar dat is nou eenmaal zo. We kwamen als eerste bij de Monkey Cave. Allemaal kleine aapjes liepen daar rond. Je kon een zak met banaantjes, lychees en een half flesje pinda’s kopen. Dat hebben we uiteraard gedaan. Wat vonden wij en de aapjes dat leuk zeg. Ze trekken gewoon je handen open als je niet snel genoeg bent. Al die kleine handjes, schitterend. Er was 1 aapje die brutaal was zeg. Mariska liep naar hem toe en had wat pinda’s in haar handen. Hij hield haar hand vast en pakte 1 voor 1 de pinda’s en gooide ze gewoon weg. Nahja zeg. Gewoon om te pakken. Mariska ook af-en-toe streng voor de aapjes van: Hey, doe is rustig. Nee, jij hebt net gehad. Hou je nou op. Ga je weg en 1 aapje klom wild op haar terwijl ze anderen gaf. Brutaal aappie. In de grot zelf was een hele grote liggende gouden Boeddha-beeld en nog wat kleinere. Was een mooi gezicht. Verder met het busje naar de Long Tail boot om eerst op weg te gaan naar het Moslimdorpje op het water genaamd Pan-Yee. Daar hadden we een lekkere lunch. Vooral de kippepootjes vond Mariska lekker. Toen hadden we even de tijd om daar rond te lopen, maar wat zie je alleen maar: souvenierswinkeltjes. Alleen je kon alle kanten op. Dat deden we maar niet anders waren we misschien niet op tijd terug bij de boot als we verdwaalden. Eenmaal terug in de boot gingen we op weg om te gaan kanoën. Overgestapt op een wat grotere boot, je tas daar neergezet, nog ff wachten voor een hoosbui en daar gingen we in een rubbere kano. We dachten dat we zelf mochten kanoen maar er was een man aanwezig. Hij was best wel druk en gaf steeds bij Ruud aan dat er nu een Chinese groep was en die gaven goeie tips. Wel 500 Baht. Jaja. Ruud heeft hem dan maar uiteindelijk 200 gegeven. Je zou het eigenlijk niet moeten doen, want vragen om fooi, nou ja zeg. Bij de 2 oudere zussen maakte hun gids het helemaal. Ze gaven 100 Baht en toen zei hij dat hij een groot gezin had en 500 wilden. Nou, toen werd ze wel een beetje boos en zei, wil je het niet geef dan maar terug. Maar dat deed hij natuurlijk niet. Moesten we wel weer lachen hoe ze uit die boot kwamen. Ze waren nogal gezet en natuurlijk op leeftijd. O o, die mannen zaten echt van, 1 2 hup 1 2 hup en zaten te trekken aan ze. Ze moesten er zelf ook om lachen hoor. Toen weer terug in de Long Tail boot op weg naar James Bond eiland. Was een mooi eiland om te zien en hebben leuke foto’s gemaakt. Toen weer terug met de boot naar ons busje en was deze excursie voorbij. Eindelijk weer eentje die we erg leuk vonden en zeker de moeite waard. We hebben bbq gedaan maar dat helaas weer geen succes. Achja, was wel grappig om te doen zo aan tafel. Wilde graag nog buiten een pannenkoek met chocopasta maar helaas, het begon weer te regenen, dus maar meteen terug naar de kamer. Was een leuke dag. Morgen hopen we weer op een zonnetje en zoniet, dan maar weer winkelen en kijken of we al onze souveniers in onze koffers krijgen. Dacht dat we niets zouden kopen, of tenminste niet zoveel, maar dat is niet gelukt hahaha. Nou, dat weer een verslag vanuit Phuket, Patong, Holiday Inn Hotel. Doeidoei, Sawadi-kah

• 26 Augustus 2012 - 20:22

Gre:

weer een heel verslag van een lange dag.
    jullie hebben wel een druk programma zeg.
    ook mooie foto:s!!

• 26 Augustus 2012 - 22:16

Annemarie:

wat leuke fotos,vooral die van jou en mariska met de poncho aan ,die gezichten van jullie,schitterend,die aapjes super en dat jullie zogenaamd die steen optillen,heel leuk ,hoop voor jullie dat gauw het zonnetje weer schijnt,nog veel plezier xxxx

• 27 Augustus 2012 - 10:16

Omajob:

Hoije boije boi!!!Dat was weer eens een drukke dag.Wat jammer dat het zo regende.Maar ja,dan hadden we niet die foto met die regencape gehad.Ik vond het heel zielig maar moest toch wel lachen om die gezichten van jullie.Wat schattig die foto"s met die aapjes.Dat was wel wat voor je hè Maris?En nou vliegen jullie morgen terug naar Bangkok.Toch??Ik hoop dat jullie daar nog wat mooi weer hebben.Nou Lieverdjes hier is alles prima.We hebben genoten van het debat.Dat ging echt hard tegen hard.Ik hoop gauw weer wat te horen en intussen heel veel liefs xxxxxx en een dikke knuffel van mij OMAJOB.

• 27 Augustus 2012 - 19:49

Loes:

Hey Famillie .

Wat genieten jullie lekker he ..
    En wat een leuken Foto,s
    Die Aapjes!! schattig hoor.

Lievers Dikke Dikke Knuffels ..Tante Loes