9de dag Chang Mai De Olifantentoer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 9de dag Chang Mai De Olifantentoer - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

9de dag Chang Mai De Olifantentoer

Blijf op de hoogte en volg Paula

20 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Vandaag is de dag met de olifanten. We waren best zenuwachtig. Om half negen werden we opgehaald en rond 10 uur waren we bij de Thai Elephant Home. Na enige uitleg over bepaalde commando’s en uitleg over de resort en olifanten gingen we op weg naar de olifanten die al op ons stonden we wachten. We kregen eerst allemaal bananen om even te wennen aan de olifanten. Hun slurf is hun vinger/hand. Ze hebben 1 vinger, het puntje van de slurf. Er zitten 2 gaten in hun slurf. De bananen zijn klein dus als je ze één voor één gaf zoog die het op met de slurf. Gaf je een aantal kromde die zijn slurf en kon je het in de bocht leggen en ging het naar zijn mond. Was ff schrikken maar na een paar banaantjes waren we niet meer bang. We kregen uitleg hoe we op de olifant moesten. Na een commando en slaan op zijn zijkant zakte die door zijn poten en kon je op zijn knie staan en je optrekken aan zijn oren of erop klauteren. Je moest vlak achter zijn oren zitten want dan zat je het stevigst. Je zat best gespreid en dat voelden we al gauw in onze bovenbenen. Je handen legde je plat op zijn hoofd voor evenwicht. Iedereen had zijn eigen begeleider, dat wel zo fijn dat ze de olifanten in de gaten hielden. Want regelmatig werd de olifant afgeleid om weer eens wat te gaan eten en dat schiet niet op dus werd er een commando ‘he’ gegeven voor naar voren en ‘ho’ voor stop. We gingen eerst door het water naar de overkant. Daar klommen ze de kant op. Ze moesten best wel smalle paadjes en modderige ondergrond lopen. Dat je soms wel dacht, dat redt ie niet hoor, maar wat weten wij. Naar boven vond ik het beste want dan was de kop ook omhoog en zat je zelf ook rechtop. Maar regelmatig moesten we ook naar beneden en dat was soms best heftig. Je kon je gelukkig ook aan een touw, die om hun middel zat, achter je vastpakken. Onderweg kon je bij iemand bamboestokken kopen. Dat is een soort snoep voor hun. We kregen allemaal 2 pakjes met zo’n 6 stukjes bamboe. Ze wisten natuurlijk dat we dat hadden, dus steeds ging die slurf omhoog om een stuk bamboe aan te nemen. Zo lief. Na een behoorlijke klim en ontzettend mooi uitzicht kwamen we bij de Olifantenspa. Dat is zwarte grove modder dat de olifanten heerlijk vinden. Er waren waterslangen zo er lag behoorlijk wat modder. We kregen eerst zelf te eten en het overgebleven eten, noodles met kip in bananenbladeren kon je geven aan de olifanten (Mariska haar pakje was extra vol hihi). Dat was snel opgeruimd. Toen moesten we naar de modderpoel waar een olifant lag en hem scrubben met de grove modder. Onze voeten zakten helemaal weg en we leken wel de Gooische meiden. Ieuw, brrr, gatver, blehh. Je moest ons horen. We vonden het zo vies he. Mariska wou ook eerst helemaal niet. Ze zei: ik doe het niet hoor, nee, ik vind dit zo vies, ieuw me voeten zakken helemaal weg in de modder, gadverdamme, mamaaa. Ik zei, kom op, iedereen doet het dus wij ook. Dus voorzichtig gingen we ook naar de olifanten toe. Er waren een groepje Japanse vrouwen en kinderen die het prachtig vonden. Er was ook een stelletje, die op honeymoon waren uit Californië die zich ook lieten gaan. Een aantal van de Japanse vrouwen werden helemaal ingesmeerd met de modder of zelfs overgoten ermee. Ze hadden er geen problemen mee en hadden de grootste pret. Ik had al gezegd dat ik het niet in mijn gezicht wou maar Mariska kreeg uiteindelijk toch een paar vegen, ook al wou zij ook niet. Toen lieten ze een andere olifant achter ons wat modderwater opzuigen en die spoot dat over ons heen. Dus wij zaten dus uiteindelijk onder de modderspatten van boven tot onder. Terwijl we nog zoveel mogelijk aan de kant bleven hihi. Maar ze zeiden dat we hierna naar de rivier gingen om de olifanten te wassen en kon je jezelf ook een beetje schoonmaken. Dus wij op de modderige olifanten, naar beneden wat dus best zwaar was, en toen in de rivier. Dat was zo leuk he. De olifant ging in het water met jou op zijn nek helemaal koppie onder. Ik was er even afgegaan, wat dus ook velen deden, maar ik had geen ondergrond. Er waren echt van die modderbanken in het water en precies waar ik stond, dus niet. Dus mijn begeleider zat nog op de olifant en sjorde me de olifant weer op. Was niet eng hoor, maar zo ontzettend moeilijk. Ben geen 18 meer hihi. Mariska had ook veel pret met haar begeleider. Hij was de gezelligste van alle begeleiders, dus zij had mazzel en naar haar zin. Hij begon haar nat te gooien dus dat werd een watergevecht. Zo gezellig om te zien. Nadat de olifanten (en wij een beetje) weer schoon waren gingen we weer op weg terug naar het beginpunt. Gelukkig een verkorte weg want op een gegeven moment kan je gewoon niet meer door de spierpijn in je benen. Je moet ontspannen zitten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Weer de rivier over en afstappen. Het stukje weer teruglopen naar waar we begonnen. Toen we begonnen moesten we dus ook eerst 5 minuutjes naar steil naar beneden lopen, en je raadt het al, nu moesten we naar boven. Ooo, dat was zwaar zeg, je spieren waren al helemaal uitgerekt en dan nog die klim. Maar, we hebben het gered. Er stond weer een flesje water en verse ananas voor ons klaar. Er lag een handdoek zodat je je kon douchen of zo veel mogelijk afspoelen en je kleren weer aantrekken. We kregen ook allemaal een cd/dvd mee met meer dan 260 foto’s en een aantal filmpjes. Dat zat in de prijs inbegrepen. Nog even de baby-olifant zien. Ze was 1 maand oud en nog bij haar mama. Ze stonden apart. Er stond ook een schooltje naast de resort dus we zagen allemaal van die kleintjes lopen en rennen in hun schooluniform. Ze wonen dus tussen de olifanten, dat is hun leven. Er is gewoon een dorp omheen. En toen om half vijf terug naar ons hotel. Meteen onder de douche en alles goed afspoelen. Onze teennagels krijgen we nu nog niet schoon, moet denk ik slijten. We zijn bij een mooi restaurant aan het water gaan eten, maar dat was helaas niet naar ons bekkie. We hadden ook nog teveel besteld. We dachten een voorgerecht en hoofdgerecht. Maar alles was een hoofdgerecht dus er stonden 6 gerechten op tafel. Maar het was dus helaas niet lekker en maar een beetje gegeten. Nog even een souvenirtje oppikken en toen begon het helaas te gieten. Bij Starbuck gauw een cappuccino en warme chocomel genomen. Het bleef helaas ontzettend hard regenen en Mariska had nog wel wat honger. Aan de overkant was een…. McDonalds. Dus gauw daar naartoe gerend en even later zat ze te genieten van een dubbele cheeseburger. Gauw een taxi gepakt en de dag zit er weer op. Weer een geweldige ervaring en we zijn blij dat we dit gedaan hebben. Het was bijna niet gelukt omdat degene die we wilden vol zat. Maar hier bij de receptie hadden ze nog een ander, die ook wat goedkoper was. En het bleek eigenlijk precies hetzelfde te zijn dus we hebben alles gedaan wat we wilden.
Morgen wordt het weer reizen. Om rond 13.00 uur gaat het vliegtuig naar Phuket en duurt zo’n 2 ½ uur. En dan komen we aan in Hotel Holiday Inn. Hopen dat we wel wat meer zon krijgen, maar het stelletje uit Californie kwamen daar net vandaan en hadden mooi weer. Dus duimen dat wij dat ook krijgen want dat zal helemaal top zijn.
Nou, tot morgen maar weer.
Doeidoei en Sa-wat die kha (betekent dag in Thais)

  • 20 Augustus 2012 - 19:05

    Desiree:

    Wooooow vet stoer wat jullie hebben gedaan!!!!!!! Die foto's ook.....
    Lijkt me super leuk!! Als ik dat zo lees/zie lijken olifanten heel erg lief!

    En mamaaaaaaaaaa er zit een kikker in m'n zwembadje :( niet leuk en schrok me rot...
    Hij zit er nog in ik durf hem er niet uit te halen..

    Tot morgen! Sa-wat die kha :)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

  • 20 Augustus 2012 - 19:05

    Desiree:

    Wooooow vet stoer wat jullie hebben gedaan!!!!!!! Die foto's ook.....
    Lijkt me super leuk!! Als ik dat zo lees/zie lijken olifanten heel erg lief!

    En mamaaaaaaaaaa er zit een kikker in m'n zwembadje :( niet leuk en schrok me rot...
    Hij zit er nog in ik durf hem er niet uit te halen..

    Tot morgen! Sa-wat die kha :)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

  • 20 Augustus 2012 - 19:06

    Desiree:

    Hey, ik heb net zoals oma dat hij 2x mijn bericht plaatst..

  • 20 Augustus 2012 - 21:23

    Annemarie:

    goh paula wat leuk allemaal,jullie genieten dus lekker wat een belevenisheel veel plezier nog xxx

  • 20 Augustus 2012 - 22:08

    Omajob:

    Hoi Lieverdjes!!! Voor geen goud!!! echt niet.Wat knap dat jullie dat gedaan hebben. Wat zijn die beesten groot zeg.Maar aan Ruud z"n gezicht te zien was het wel even wennen.Maar waarom die modder daar nou bij moest.Wat zullen jullie heerlijk onder de douche gestaan hebben.Maar wel een hele belevenis.Wat jammer dat het eten zo vaak tegenvalt.Lekker eten hoort toch wel bij een vacantie.En nou weer vliegen naar Phuket.Slapen jullie ook wel eens? Nou ik kijk weer uit naar je volgende verslag.Ben weer heel benieuwd.Hier is alles prima.Heel veel liefs xxxx en een dikke knuffel van mij OMAJOB. SA-WAT DIE KHA. Dag gaat sneller.

  • 21 Augustus 2012 - 08:39

    Suze:

    Hoi lieverdjes,..wat een geweldige dag moet dat geweest zijn !!! dat pakken ze jullie nooit meer af.
    Super hoor en zulke mooie foto`s nou Paula je krijgt weer een ere plaats op de muur van de wc hoor!
    Ja,.. lieverdje dat is de olie die ik bedoel die je in een brander moet gebruiken. Behalve dat het eten af en toe niet smaakt denk ik dat jullie een prachtige vakantie beleven daar,..ik wens jullie dan ook nog vele mooie ervaring rijke dagen toe.knuf xxxXXXxxx

  • 21 Augustus 2012 - 11:39

    Gre:

    verslag en leuke foto's

  • 22 Augustus 2012 - 07:41

    Christel:

    Wat moet dat een vreselijke mooie dag geweest zijn, die had ik graag met jullie mee gedaan. Die pakjes staan jullie ook heel stoer. Suze ik ben het met je eens dat het een leuke foto is, maar heb je ruud gezien achter mariska, is ook een uitvergroting waard hoor.

  • 26 Augustus 2012 - 15:33

    Janny Lisman:

    Nou Paula, ik moet toe geven , vind dit zo stoer.....ik ben echt super trots op je en geloof me , ik geloof nooit dat ik dit ooit zou doen......erg leuk die foto, s zit er echt van te genieten...als ik jullie was zou ik ook lekker elke dag bij de Mac eten , haha eet je tenminste elke dag lekker!!!! Nog veel plezier x

  • 26 Augustus 2012 - 15:33

    Janny Lisman:

    Nou Paula, ik moet toe geven , vind dit zo stoer.....ik ben echt super trots op je en geloof me , ik geloof nooit dat ik dit ooit zou doen......erg leuk die foto, s zit er echt van te genieten...als ik jullie was zou ik ook lekker elke dag bij de Mac eten , haha eet je tenminste elke dag lekker!!!! Nog veel plezier x

  • 26 Augustus 2012 - 15:33

    Janny Lisman:

    Nou Paula, ik moet toe geven , vind dit zo stoer.....ik ben echt super trots op je en geloof me , ik geloof nooit dat ik dit ooit zou doen......erg leuk die foto, s zit er echt van te genieten...als ik jullie was zou ik ook lekker elke dag bij de Mac eten , haha eet je tenminste elke dag lekker!!!! Nog veel plezier x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paula

Skyline van Orlando, Florida, Verenigde Staten

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 51934

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 05 Februari 2016

2 weken Orlando met Emily, Desiree en Jeffrey

03 April 2015 - 25 April 2015

Orlando en cruise Carnival Breeze

15 September 2014 - 02 Oktober 2014

Niagara Falls/New York/Curacao

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Azie ontdekken

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Rondreis Thailand

11 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Met familie naar Benidorm

01 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Miami - Orlando - Miami - Cruise Carnival Liberty

Landen bezocht: