7de dag Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 7de dag Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

7de dag Chang Mai

Blijf op de hoogte en volg Paula

18 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen hadden we een lekker ontbijt in het hotel en we gingen lopend naar de Segway-tour. Na vele tuktuk’s afgewezen hebben we op eigen houtje, wel met plattegrond, het buro gevonden. Daar was een Amerikaanse man met, natuurlijk weer, een man/vrouw assistent(e). Na wat uitleg in het kantoortje gegeven te hebben zijn we op weg gegaan met 2 jongens. Eentje voor en eentje achter ons, wat een veilig gevoel gaf en veiligheid gaf. Even op een plek wat instructies gehad over hoe naar voren, achteren, links, rechts en de noodstop geleerd te hebben gingen we op weg. We kregen al heel gauw de Segway onder controle en genoten ervan. We leken wel een attractie opzich want iedereen zat te kijken wat we deden, thaise en toeristen. Het is een geweldig ding zeg, die Segway. Zo soepel alles gaat, het leek wel of je gewoon op een lopende band stond. Met je tenen naar voren ging je naar voren en met je schouders naar achteren, naar achteren. Links en rechts gewoon met je handen. Je kon het zelfs met je vingers besturen zo soepel ging het. Na vele tempels (er zijn er ca. 700 tempels alleen al in Chang Mai) en kleine straatjes, op de weg en langs markt, kwamen we ook bij een tempel waar voor monniken kwamen. Dat was ook een mooi gezicht. We gaan morgen de tempels bezoeken te voet en dan kunnen we ook de tempels binnengaan en een wierook opsteken, speciaal voor Karin ;-) en ook voor al onze gezondheid en geluk. Hier in Chang Mai mag je wel in de tempels fotograferen. Dat mocht niet in Bangkok. Dus de vele gouden Boeddha’s komen weer voorbij. Jammer dat het zo snel was afgelopen, we hadden er nog lang niet genoeg van. De gidsen probeerden ons we over de geschiedenis van de tempels enzo te vertellen maar jeetjemina, wat zijn ze toch moeilijk te verstaan. Degene die de leiding gaf was al helemaal niet te verstaan. Hij kon de r en de k niet dus kwam het vaak als gebrabbel over. We deden maar dat we het verstonden, wat moet je anders. Hij doet toch zijn best. En dan al die moeilijke namen van de tempels en de koningen. Jaja, het zal wel. Met de taxi terug naar ons hotel waar we even aan het zwembad hebben gelegen. Er was geen zon maar wel warm, dus ach, gewoon in je bikini gaan liggen met een boekje erbij is ook effe lekker. Toen opgefrist en een restaurant gezocht. De receptioniste van het hotel had ons een tip gegegen en daar zijn we gegaan. Een mooi restaurant aan het water. De gerechten waren mooi en chique opgemaakt en de smaak was goed. Dus was lekker en we zaten buiten aan het water. Toen weer de taxi genomen naar de avondmarkt. Kleine dingetjes gekocht. Na vele olieën gekeken toch nog opium en jasmijn gevonden. Opium was moeilijk te krijgen maar gevonden yeh. Onderweg nog een travestietenshow gezien. Ik vind het prachtig. Ruud wou eerst niet maar toch over kunnen halen om te gaan zitten en kijken. De show was gratis alleen het drinken moest je betalen. Was normale prijzen. Mariska zat ook te genieten en Ruudje werd wel een beetje lastiggevallen hihi. Op een gegeven moment had hij drinken besteld en toen de manvrouw het kwam brengen vroeg hijzij een tip en wees naar haar boezem dat hij het daar in moest doen. Ruud deed net of hij het niet begreep en schudde nee. Die kop van hem. En dan ook zo zwoel langs hem lopen. Dan hebben ze toch mooi maling aan dat er een vrouw en dochter bij zit he. Toch wel brutaal en ook wel leuk. Je ziet dat die mannen met hun vrouw daar zitten doordat wij dat willen. Maar die koppen van die mannen, zo grappig om te zien. Toen dat klaar was ging Mariska met eentje op de foto en die vroeg een tip daarna. Ik achter Ruud aan, die was al weer gauw doorgelopen en gevraagd om 20 Baht (nog geen 60 cent). Deed die weer moeilijk en ik zei, geef nou maar zeur hihi. Ik ging ook iets kopen dat hij weer moeilijk deed. Ik zei tegen die mevrouw, ATM (dat is een pinautomaat) doet moeilijk. Ze dacht eerst dat ik bedoelde de pinautomaat maar ik wees naar Ruud. Ze begreep het eerst niet maar toen kwam ze niet meer bij van het lachen. Maar Ruud heeft wel vaak gelijk. Je moet afdingen en dat vind ik zo moeilijk he. Het is al niet zo duur en dan over kwartjes te gaan zeuren pfff. Maar soms gaat er wel de helft van af en dan zegt Ruud, zie je wel, anders had JIJ weer teveel betaald. Vanavond was er ook een Muai Tai gevecht maar we konden het niet vinden. Dat was wel jammer want de volgende is maandag en dan gaan we een Olifantentoer maken van een hele dag. Dus ik denk niet dat het er van komt, of misschien wel later. Nou, was weer een hele nieuwe en ontzettend leuke ervaring. Dit vergeten we ook niet meer, de Segway is een stoere vervoermiddel om op te rijden.
Hopen dat er een beetje zon komt dat we wat kunnen zonnen en anders ach… het is wel warm en in de middag de tempels opzoeken. We zullen er zeker wel een paar makkelijk vinden van de 700 toch? Jullie ook lekker gezweet en morgen weer hahaha? Nou, is al weer 01.00 uur dus ga mijn bedje opzoeken. Doeidoei en tot morgen.

  • 18 Augustus 2012 - 20:42

    Karin:

    Hallo lieve luitjes,

    Weer een drukke dag achter de rug hebben jullie. Leuk dat die Segway zo'n succes was, dus er zal er vast well eentje onder de carport komen bij jullie?
    Nog een tip voor dat andere vervoer: Een tuk-tuk-chauffeur is blij als hij 400 baht per dag verdient dus je kunt hem ook voor een dagje of een paar dagen proberen te huren. Dan ben je na een keer van alle onderhandelingen af en rijd je een stuk relaxter.
    Wat een andere cultuur he met al die Boeddha's, moet wel prachtig zijn om te zien.Eng voor Ruud al dat man/vrouwelijk gezwoel om hem heen, maar ook voor hem heb ik nog een extraatje gezien:
    Women's Prison Massage Centre
    In de vrouwengevangenis van Chiang Mai kun je je laten masseren door gevangenen die binnen 6 maanden vrij gaan komen. Het geld dat je betaalt gaat naar de gevangen toe en wordt bewaard tot ze vrij komen.

    Openingstijden: 8:30 - 16:30
    Kosten:150-200 THB
    Adres:100 Thanon Ratwithi
    Telefoon: 08-1706 1041

    Jullie kunnen wel merken dat ik met alles meebeleef!
    Lieverds, keep it safe and good luck with the elephants.Jij krijgt mij niet binnen een straal van 10 meter bij zo'n ding hahahaha.
    Liefs
    Karin

  • 18 Augustus 2012 - 22:53

    Desiree:

    Hoooi,

    Lijkt me super leuk wat jullie vandaag hebben gedaan op die Segways! Mooi dat jullie weer een leuke dag hebben gehad.
    En natuuuurlijk weer een Mac Donalds.. hahaha arme mama! Die zie je al genoeg in Nederland volgens mij, hihi.

    Het restaurantje aan het water ziet er erg leuk uit! En het eten ziet er ook goed/lekker uit. Mmmmm spaghetti carbonada *hearteyes*..... Misschien ga ik dat morgen wel eten! Goed idee, haha!

    Vandaag was het super mooi weer hier en was ik gezellig de hele dag met Amy :D

    Veel plezier weer morgen, doeidoei xxxxx

  • 19 Augustus 2012 - 08:51

    Omajob:

    Hoije Boije boi!! Dat leek me echt een hele leuke dag. UItvinding hoor zo"n segway. Als je er nou nog op kon zitten is het net een scootmobiel.Spaart een hoop loopwerk.Is mooi als je blaren op je voet hebt he Maris? Wel leuk hoor zo"n travestietenshow. Ik heb er ook eens een gezien in Amsterdam.Daar was een indische jongen,nou je zou zweren dat het een vrouw was.Net zoals die met Mariska op de foto.Is toch ook precies een hele mooie vrouw.Maar soms kun je ook wel een beetje zien en hoor je het aan de stem.Ja Paula je moet wel afdingen hoor. Volgens mij zijn die prijzen er op berekend dat er wat afgaat.En dan betaal JIJ weer te veel haha.Wat ik me afvraag is hoe dat gaat met wassen.Ik neem aan dat jullie niet voor drie weken schone kleren hebben meegenomen.Nou ik zou zeggen ga lekker door met genieten en dan horen we morgen weer wat jullie uitgespookt hebben.Heel veel liefs xxxxx en een dikke knuffel van mij OMAJOB.

  • 19 Augustus 2012 - 11:02

    Loes Rothman:

    Hey paula ..wat hebben jullie het naar jullie zin ..en de Foto.s zijn ook heel leuk ..

    Morgen naar de Oliefante he.daar ben ik ook geweest en naar die nachtclub..
    het zijn bekende plekjes voor mij ...Leuk hoor ..ge niet maar fijn ..knuffels Tante Loes

  • 19 Augustus 2012 - 11:04

    Loes Rothman:

    Hoera hoera het is me gelukt
    Doei Doei

  • 19 Augustus 2012 - 11:20

    Suze:

    Nou dat was weer dikke pret op zo`n segway natuurlijk geweldig,... en dan alle drie een helm op geweldig!!!
    Toppie dat jullie toch nog etherische olie hebben gevonden super lief. HiHiHi ja Ruud was vroeger in Amsterdam bij de Amsteltaverne al dikwijls het haasje bij de mannen hahaha. Maar wel heel leuk om het gezien te hebben toch? Nou lieverdjes voor de rest is alles goed alleen hèèl erg warm Limburg 37/38 pfff nou voor me gevoel hier in Almere niet veel minder. Het slapen is een drama gewoon,.. dus begin een aardig KORT lontje te krijgen lol. Ik wens jullie heel veel plezier pas op elkaar en een dikke knuf xxxXXXxxx

  • 20 Augustus 2012 - 12:30

    Janny Lisman:

    Hoi hoi , nou gelijk nog maar een gelezen , schiet op hè haha ..ik wil ook een keer op zo,n segway!!! Heerlijk , gaan die dingenhard ? Ik heb erg gelachen om die pin automaat haha Ruud dus...wat kunnen mannen soms moeilijk doen hè haha...dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paula

Skyline van Orlando, Florida, Verenigde Staten

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 51937

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 05 Februari 2016

2 weken Orlando met Emily, Desiree en Jeffrey

03 April 2015 - 25 April 2015

Orlando en cruise Carnival Breeze

15 September 2014 - 02 Oktober 2014

Niagara Falls/New York/Curacao

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Azie ontdekken

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Rondreis Thailand

11 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Met familie naar Benidorm

01 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Miami - Orlando - Miami - Cruise Carnival Liberty

Landen bezocht: