6de dag onderweg naar Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 6de dag onderweg naar Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

6de dag onderweg naar Chang Mai

Blijf op de hoogte en volg Paula

17 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Nou dees, je wordt nog een kokkin. Dus het was weer lekker. En een bbq op komst door het warme weer, gezellig hoor. Eindelijk eens wat van mijn mammie gehoord. Wel reageren hoor, vind het leuk om te lezen. Ik kijk eigenlijk niet op Facebook alleen naar de berichten op Waarbenjij.nu. Was ff heftig de krampen maar ben er gelukkig ook weer gauw van af. Maar ik hou het gewoon op pech en blijf het eten hier lekker eten hoor. Ben er gek op. Hey Karin, leuk dat je toch nog ff de tijd hebt genomen om een berichtje achter te laten. Hou je goed he, je weet waar je het voor doet en het gaat de goeie kant op. Dat je opa daar ook aan gewerkt hebt jeetje. Nou, ze hadden dus een koptelefoon met informatie en het is wel heel erg heftig geweest. Die man vertelde het zo interessant en spannend en we vonden het heel erg jammer dat we weg moesten en het niet af konden luisteren. Het zat in een tour dus je moet doorgaan. En schoonmoedertje, we moeten wel enge en spannende dingen doen anders zitten we alleen aan het zwembad en dat kunnen we overal doen hihi.

Onze dag begon vanmorgen om 5.00 uur. Opstaan, klaarmaken, uitchecken en een ontbijtpakketje mee. De taxi was mooi op tijd. Ruud had nog gezegd dat we met 3 grote koffers waren maar dat was geen probleem had ze gezegd. Komt die meneer met en gewone personenwagen. Na wat puzzelen en opnieuw inladen heeft hij 2 koffers (waar ook een gastank in was) in de kofferbak gedaan met de kofferdeksel open met een touw. Tussen Mariska en mij ook een koffer. Ach, het ging uiteindelijk wel goed. Na 2 uur in de taxi gezeten te hebben waren we dus om 8.00 op het treinstation in Ayutthaya. De trein zou pas om 9.43 vertrekken maar helaas met een half uur vertraging was hij er om 10.15 uur. De treinen daar zijn toch wel wat ouder dan die bij ons hoor, hihi. We werden door een meneer van het station gezegd waar we precies moesten staan zodat we meteen konden instappen. De stoelen zijn gammel maar wel comfortabel. Je kan ze naar achteren doen en een voetensteun voor. Als de persoon achter je beweegt gaan onze stoelen ook bewegen. Maar ze waren wel zacht, eigenlijk hebben we een betere reis gehad dan in het vliegtuig. De reis duurde uiteindelijk 12 uur en kwamen over 22.00 uur aan. Onderweg kregen we een paar keer drinken en 1 keer eten. Nou… dat eten hebben we maar een klein beetje van gegeten. Was niet zo, en ik ben een beetje huiveriger geworden. Het gaat in ieder geval weer goed me hoor. Als je drinken kreeg was er een tafeltje voor je (die we met dethol-doekjes wel eventjes ontsmet hebben hihi) kon je het niet erop zetten want het vloog alle kanten op en dat werd een geklieder. Zelfs in je handen was het nog een truuk om het in het bekertje te houden. De trein ging behoorlijk heen en weer en af-en-toe schrok je gewoon van het lawaai en heen en weer geschud. Onderweg zag je niet echt veel. Wel veel rijstvelden. Er was een hele grote Boeddha in de verte in de bergen. Ik heb helemaal ingezoomt om hem goed te zien, de ramen waren best smerig. We dommelde de hele dag steeds in slaap doordat we de hele tijd door elkaar gewiegt werden. Dus op zich zijn we wel uitgerust aangekomen. Wat vocht in de voetjes maar dat is morgen weer weg. Aangekomen op Chang Mai kwamen er meteen taxi’s op ons af. Daar maakte we natuurlijk wel meteen gebruik van want we moeten toch naar ons hotel. Aangekomen bij ons hotel kwam er weer een alleraardigste mevrouw meteen naar ons toegelopen met een man die onze koffers meteen meenamen. Moesten even gegevens invullen en kregen een appelsapje met een koud doekje om op te frissen. Naar onze kamer gebracht en gelukkig was die ook ruim. Maar er niet meer op uit gegaan om te eten. We hebben chips, pinda’s, buggles en nog meer in de trein gegeten dus we redden het wel tot morgen. We hebben voor morgen een Segway-toer geboekt, dus dat wordt weer wat hihi.

• 18 Augustus 2012 - 09:26

Omajob:

Hallo Lieverdjes!! Gelukkig Paula dat je weer opgeknapt bent.Wat een rit met die trein zeg.Ik had verwacht dat jullie wat meer zouden zien onderweg.Gadver wat een smerige w.c. zeg. Nou zijn die w.c"s In treinen altijd vies. Maar dit is wel heel erg. Dus dat was een dagje wegdommelen in de trein. En nu zijn jullie naar de segway-tour.Ik heb geen idee wat dat is,maar dat lezen we vast nog wel.Met Desi gaat het heel goed.Ik had haar gister aan de telefoon. Wat kan ze kokkerellen he? Die redden het wel met z"n tweetjes.Daar hoeven jullie je niet ongerust over te maken. Nou hier is alles prima.Ik heb begrepen dat het geen nut heeft om te zeggen doe geen enge dingen maar doe ze dan wel voorzichtig!!! Nou ik ben weer heel benieuwd naar je volgende verslag.Heel veel liefs xxxxx en een dikke knuffel voor alledrie!! OMAJOB

• 18 Augustus 2012 - 09:30

Christel:

Ik ben blij te lezen dat jullie goed van het ene plekje naar het andere plekje kunnen komen met de koffer. Dat was toch nog even spannend. Jeetje Paula , dit was maar een kort verslag ;0. Maar pas nou maar op met het eten, wij hebben gewoon niet zoveel weerstand tegen al die bacteriën.

• 20 Augustus 2012 - 12:16

Janny Lisman:

Nou Paula , er is genoeg te doen voor jullie , fffff ik word al moe als ik het allemaal lees haha ..vind het erg leuk om bij te houden ...je ziet het ik ben al bij dag 6 haha het schiet al aardig op . Nog ff en ik zit op je wachten haha . Heb je niet zoiets , nou ff niets ,lekker met een cocktail en mijn luie kont bij een zwembad zitten .? Nog veel plezier en genieten ,!!