Vierde dag Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Vierde dag Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Vierde dag Kanchanaburi

Blijf op de hoogte en volg Paula

15 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Hey Desiree. Knap van je hoor. Ga zo door. Vooral als het gelukt is, het eten, krijg je er nog plezier in ook misschien. Suze, wat een gesleep in die hitte he. Moet dat nou net als je zoveel moet sjouwen. Daar wordt je niet vrolijk van. Ik hoop dat het naar je zin wordt. En met de olie, als ik er tegenaan loop neem ik het zeker mee. Schoonmoedertje, ik heb er ook veel plezier in om het allemaal op de computer te zetten. Als ik het eenmaal getikt heb, lees ik het voor aan Ruud en Maris en die vinden het ook leuk, ook voor later toch? Met Mariska ging het in de ochtend een beetje lastig met de blaren maar het gaat nu weer goed gelukkig. Geen hoge hakken meer deze vakantie hihi.
Nu mijn vierde verslag vanuit Kanchanaburi in het hotel Dheva Mantra Resort & Spa. Zo hé, dit een beter hotel dan de vorige hoor. Veel meer ruimte in de kamer. De vorige kamer braken we steeds zowat onze nek omdat de koffers op de grond open/half open lagen want we kunnen niet uitpakken. Hier liggen ze op de grond maar nog zeeën van ruimte er omheen. Heb een foto bijgevoegd, je kan bijna rennen van de ene naar de andere kant. Een hele mooie badkamer met heerlijke douche. Jammer dat we maar zo kort hier blijven. Het zwembad ziet er ook zo mooi uit en de omgeving in één woord WAUW. We zitten aan de bekende rivier River Kwai.
Het begon vanmorgen met opstaan om half zeven, ontbeten en om 8 uur stond de taxi al klaar. De meneer kon totaal geen engels, lekker makkelijk maar niet heus. Je kon op geen enkele manier communiceren met hem dus was het erg rustig in de taxi. De eerste 7 km. hebben we gedaan in 3 kwartier. Wat is het een ontzettend drukke stad, Bangkok. Na wat zoeken en vragen van onze chauffeur kwamen we uiteindelijk om 11.00 uur aan in het hotel. Wat een ontzettend aardige mensen. Ruud moest even inchecken en Maris en ik werden naar een bankje begeleid en kregen een welkomstdrankje, Tamarinde, een heel gezond drankje zei de meneer. Met een verkoelend doekje (waarschijnlijk in ijs gelegen zo koud). Toen werden we door een mevrouw van de receptie en een bellboy gebracht naar onze kamer. Nou, heb al verteld hoe mooi die was. Ons gauw omgekleed en meteen naar het zwembad gegaan. Wat drinken besteld en heerlijk in het water en op de bedjes gelegen. Even op het overdekt terras wat gegeten, kwam mooi uit want het begon te regenen. Je ziet het op de foto. Toen we klaar waren met eten was het ook gestopt met regenen zodat we weer op ons plekje (we waren de enigen dus keuze zat) konden gaan zitten/liggen. Wat leuke foto’s gemaakt en uiteindelijk naar boven gegaan om ons om te kleden om naar de River Kwai brug te gaan. Ruud zei, we beginnen te lopen en komen wel een taxi of tuktuk tegen. Nou, dat duurde wel een tijdje hoor. Is hier een stuk rustiger dan in Bangkok. Uiteindelijk stopte er een wagen met laadbak die geschikt was om in te zitten met een afdakje. Die heeft ons precies gebracht waar we over de brug konden lopen. De eerste mensen die we tegenkwamen waren… Hollanders. Er zijn hier best veel medelanders hoor. Regelmatig hoor je Nederlands. Op de brug kwamen nog verschillende medelanders tegen. Eenmaal bij het beginpunt van de toeristische plek, waar een klein marktje was met, natuurlijk, veel eetkraampjes. We wilden een buro vinden om een trip naar de watervallen te regelen. Dat was best wel moeilijk want het enige buro die daar was, was al gesloten en morgenochtend om 8 uur ging die weer open. Heel vervelend. Na wat heen en weer geloop zijn we maar begonnen met een straat in te lopen in de hoop een taxi tegen te komen. Weer was er zo’n aparte open wagen en die man sprak ons gelukkig aan. We wilden wat eten dus hij bracht ons verderop in de straat. Na een beetje gekeken te hebben kwamen we toch nog een toeristenburo tegen. Er was een hele aardige dame en die verkocht een leuke trip voor een leuke prijs. We worden morgenochtend opgehaald om 8.00 uur voor het hotel met een busje en die brengt ons naar de Erawan Watervallen, Hellfire Pass, Krasae cave/Death railway en de River Kwai Bridge (die hebben we dan wel al gezien maar nu gaan we er met een treintje overheen. De River Kwai Bridge is dus een legende want die is gebouwd in de tweede wereldoorlog door de Engelsen, Fransen en Nederlanders (die laatste weet ik niet zo zeker hoor, maar die mevrouw zei het). Ze waren toen krijgsgevangenen van de Japanners en er zijn veel doden gevallen. Maar morgen zal ik wel meer te weten komen over deze geschiedenis. Toen dat geboekt was hebben we nog ergens gegeten dat wel lekker was, in ieder geval niet duur. Voor nog geen 22 euro hebben we 1 soep, 1 salade, 3 gerechten, 2x een bordje met 10 kleine loempia’s, 1 grote en kleine Heineken, 1 bacardi Breezer, 1 fanta, 1 cola en 1 Ice tea gehad. Nou, dat is veel he voor dat geld. En dan nog een behoorlijk tip erin want dat merk je wel, ze buigen dan behoorlijk diep voor je. Toen gelukkig meteen een soort tuk-tuk maar dan met brommer/zijspan gescoort. Heb er een foto van gemaakt. Een heel aardige gozer. Binnen nog een bakkie gedaan en toen naar boven. Vast de tas ingepakt voor morgenochtend en dan weer een hele dagexcursie van 8.00 tot 17.30 uur. Hoop dat het niet teveel regent.

• 15 Augustus 2012 - 18:41

Suze:

Wat een prachtige omgeving hè jullie zijn daar echt de enigste volgens mij wat een luxe een heel zwembad voor jullie alleen. Toppie hoor ,..die excursie is een hele dag pfff allemaal slippers aan want dat wordt lopen denk ik. Nou kwa warmte doen we niet veel onder jullie ,..mijn hemel wat hebben we het hier benauwd bha vies gewoon. Maar goed t`is niet anders. Wens jullie een hele fijne dag morgen veel liefs xxxXXXXxxx

• 15 Augustus 2012 - 20:29

Desiree:

Ziet er mooi uit waar jullie nu zijn!
    Waarom is er niemand bij dat zwembad? Lijkt wel een privé zwembad voor jullie..

Kev en ik zijn vandaag bij ons huisje gaan kijken en het begint al ergens op te lijken hoor! Alleen die bouwvakkers lijken altijd maar niks te doen he.. Toen we vandaag gingen kijken zaten ze allemaal een ijsje te eten.... zo schiet het niet op he!! Haha.

Vandaag kip met rijst gegeten en was ook weer lekker! Koken is inderdaad best leuk als het lukt, hihi.
    Alleen nadeel is dat ik steeds late diensten heb dus laat thuis ben en dan nog moet koken enz en dan is de avond alweer zo goed als om :(

Vrijdag avond komen Anne en Tom shoarma met ons eten en een wijntje (of wat anders) drinken.

Wanneer gaan jullie op een olifant rijden???? Morgen gaan jullie dus watervallen bekijken. Zal wel heel mooi zijn. Ben benieuwd naar je verslag en de foto's!

Tot morgen en veel plezier!! Dikke kus xxxxxx

• 15 Augustus 2012 - 22:55

Christel:

Ik vind het zo'n raar idee dat jullie daar zijn, gek hé dat had ik met Amerika niet. Komt waarschijnlijk dat ik wat dingen herken. Nou heerlijk dat ze verder niet zo opdringerig zijn. Dat vonden wij weer wel met winkelen. Paulaaaaaaaaa ikke ook , ikke ook opium net als suze please!!!!!!!!
    Mooie foto,s hoor, zijn jullie nu ook naar het museum geweest van de trainrails, indrukwekkend hé. hihi daar had ik bijna mijn paspoort door de wc gespoeld, lang verhaal, en ken je misschien wel.

Hoe is het met de warmte nog een beetje te doen. Ik vond zelf het zwembad te warm, echt een frisse duik is het niet, maar wel erggggg lekker. Hier is het flink benauwd in flinke regen bui gehad en dat was het weer. Tot horens
    Liefs Christel

• 16 Augustus 2012 - 09:20

0majob:

Hallo Lieverdjes!! Zo dat ziet er allemaal geweldig uit.Heerlijk als je wat ruimte hebt voor je koffers als je niet uit kunt pakken.Hele mooie foto"s hoor.Dat uitzicht vanuit de kamer is schitterend.Net even iets anders dan mijn bomen langs de gracht.ha-ha.Ik vond die foto van Mariska zo mooi in het zwembad met dat haar.Geweldig.Ik las van die laadbak met afdakje maar ik las asbakje.Ik dacht nee toch.Ben blij dat de mensen daar aardig zijn.Dat scheelt zoveel.Maris pak je hoge hakken maar in hoor.Lekker slippertjes aan,want met pijn lopen is niet leuk.Lieverdjes doe voorzichtig en geniet van alles wat je doet en ziet.Hier is alles prima! We gaan een heel heet weekend tegemoet.Dat word dus zoveel mogelijk binnen blijven.Paula ik wacht je volgende verslag af en ben weer heel beniewd.Voor alledrie heel veel xxxxx en een dikke knuffel van mij OMAJOB