2de dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 2de dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

2de dag Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Paula

13 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

We zijn in het hotel gebleven omdat we toch wel wat moe waren om erop uit te gaan. Eerst in de lobby wat gedronken en een buffet genomen. Dat viel wat tegen omdat ze niet echt uitleggen wat de bedoeling is maar je kon wel ook gewoon eten pakken dus dan is er altijd wel wat zoals nasi met vis/vlees/kip, ijs en toetje. Dat was wel dom van mij. Ik had namelijk de laatste 2 kleine stukjes cake, zeg maar brownies, in kleine schaaltjes. Toen wou ik ook nog wat ijs. Maris had wat voor me opgeschept en ik dacht, laat ik netjes zijn, en deed de deksel van het ijs dicht en... prompt vielen allebei mijn brownies op de grond. Zo jammer, ze zagen er lekker uit, maarja. Het buffet was voor Thaise begrippen best wel duur dus dit was de laatste keer. Omdat we best wel moe waren, doordat we moeilijk hadden geslapen in het vliegtuig, zijn we vroeg naar boven gegaan en vielen om 20.00 uur in slaap. In de nacht nog wel even wakker geworden maar toch uiteindelijk geslapen tot half negen. Ontbijt in het hotel (is inbegrepen) en toen ons klaargemaakt voor het paleis en een tempel. Dus lange broek aan, dichte schoenen en iets wat over je schouders viel. Was wel warm hoor. Je komt het hotel buiten en ze staan meteen je een taxi of tuktuk aan te bieden, maar we maken lekker zelf uit waar we instappen. Met de taxi richting het paleis gegaan. Onderweg was de chauffeur best wel een beetje een gids door te vertellen wat we zoal een beetje tegenkwamen. Bij het paleis aangekomen kwamen er meteen al mensen op ons af dat het paleis vandaag gesloten was en dat we in een tuktuk richting een tempel konden. Mariska en ikke vol vertrouwen in de tuktuk. Vonden we wel leuk. Ruud ging toch even met die man praten en het was dus de bekende truuk om ons naar de juwelier/kleermakerij te brengen en gewoon zeggen dat het morgen open ging, het paleis dan. Dus wij er weer uit en om het paleis heen gelopen. Daar gingen toch mensen naar binnen. Tegen Mariska zeiden ze dat ze dat haar broek niet goed was, zat strak om haar enkels, en dat we een doek moesten huren. Ruud zei nee, niet vertrouwen, gewoon kijken of we binnen komen en... we kwamen gewoon binnen. Eenmaal binnen is er voor ons doen veel kitsch. Allemaal 'goud en edelstenen' bedekte tempels en boeddha's. Het was erg warm en we hadden het gauw gezien. We wilden naar een andere boeddha-tempel. Dus buiten weer allemaal mensen die de tuktuk aanbieden of taxi. Een man zei dat we voor 40 bath (10 bath is 0,27 eurocent) naar een tempel konden worden gebracht. Dus wij de tuktuk in, begint die man over kleding. Ik zei dat ik er toch goed uitzag voor de tempel (je moet dus bedekt zijn) maar hij bedoelde dat we eerst naar een kleermakerij gingen. Dus Ruud zei neenee, alleen de tempel. Deed hij het niet zeg. Nouja. Dus wij er WEER uit. Nog steeds geen tuktuk wat Mariska zo graag wilde. Dan maar weer een taxi aangehouden (met meter want dan kan je niet besodemieterd worden). We zeiden dat we naar de gouden boeddha wilden. Hij keek een beetje vreemd en heeft ons ergens bij een tempel afgezet. Was niet degene die we bedoelde, maar ach. Moesten we heel veel treden op, van die kleintjes dus heel vervelend en vermoeiend. Onderweg kwam je steeds bellen/klokken tegen die je kon luiden voor geluk. Eenmaal boven had je wat boeddha's waar je geld en briefjes kon achterlaten, maar daar geloven wij niet niet in haha. Je had wel een mooi uitzicht over Bangkok. Toen maar weer de weg naar beneden gegaan en een taxi gezocht om naar de winkelcentrums te gaan. Daar hebben we wat gewinkeld en gegeten. Daar is het eten echt niet duur. Ik had een gerecht van 45 Baht, komt neer op rond 1 euro en ik vond het lekker. Ruud en Maris vonden het niet zo en gingen naar KFC wat vertrouwd is maar waar de kip ontzettend heet/pittig was haha. Maar een patatje en een broodje kip was lekker gelukkig voor hun. Daar wat souveniertjes gekocht en toen naar buiten gegaan. Weer bedolven onder de taxi's en tuktuks. We hebben toch een tuktuk gevonden die ons alleen naar de plaats wilden brengen zonder langs een kleermaker/juwelier te gaan. Dat was echt een hele ervaring. Maris vond het prachtig. Aangekomen in een hele leuke open winkelstraat die Ruud had gevonden op internet. Eindelijk iets gevonden wat we erg leuk vonden. Ook nog even bij een tentje wat gedronken waar een leuke zanger op een gitaar aan het spelen was. Wat verder gewinkeld en uiteindelijk rond 22.00 uur met de taxi richting hotel gegaan.
Nou, was een leuke dag geworden en morgen kijken we of we een kanaaltocht kunnen doen. We hebben vandaag al gereserveerd voor morgen om te eten in een hotel op de 78ste verdieping. Dat moet een prachtig uitzicht zijn met een goed lopend buffet. We zijn benieuwd.

En ik heb wel wat pech zeg. Maris had per ongeluk in het vliegtuig mijn bril gestoten waar ik hem ff had neergelegd en toen waren de neusvleugels verbogen, maar dat kon ik nog wel rechtbuigen. Vanmiddag hadden we even gelegen en toen ik wakker werd (had mijn bril op het uiteinde gelegd van mijn bed) lag mijn bril op de grond met een pootje afgebroken. Bij een brillenwinkel konden ze hem niet meer maken dus heb maar contactlenzen gekocht. Dat is ook goedkoop hier zeg. Heb nu 2 paar maandlenzen met vloeistof oogdruppels en lensdoosje voor maar 600 Bath, dus rond de 15 euro voor 2 maanden.

Nou, is alweer mijn tweede verslag. Tot morgen weer, doeidoei. En dees wijffie, we houden veel contact hoor. Hoop dat Kevin inderdaad kan ruilen dat hij op jou vrije dagen ook vrij is. De foto's lukken nog niet echt dus hoop dat Ruudje mij daar mee kan helpen.

  • 13 Augustus 2012 - 18:59

    Desiree:

    Wat een pech zeg met je bril mam! Dus je hebt nu lenzen, bevalt dat wel??

    Jullie hebben gelukkig wel een leuke dag gehad :)

    Kevin heeft als het goed is kunnen ruilen en werkt nu morgen ipv woensdag :D dus daar ben ik wel heel blij om.

    Ik kijk uit naar jullie volgende reisverslag en ik hoop dat het papa lukt om binnenkort ook foto's erbij te doen!! Ben wel benieuwd...

    Doeidoei dikke kus xxx

  • 13 Augustus 2012 - 19:12

    Paula Fernhout-Böhmermann:

    Hey wijffie. Jij bent snel zeg. Was nog bezig hihi. Maar dat komt ook dat het bij jullie pas rond 19.00 uur is he. Hier is het al 24.00 uur. Maar ik heb foto's erbij gedaan. Hoop dat je ze kan zien. Lekker dat Kevin in ieder geval een dag heeft kunnen ruilen.

  • 13 Augustus 2012 - 22:28

    Desiree:

    Ja het was bij ons rond 7 uur en ik krijg een email op m'n mobiel als je een reisverslag heb geplaatst en dan kijk ik natuurlijk meteen!

    Tot morgen en veel plezier! Kusjes xxxxxx

  • 13 Augustus 2012 - 22:57

    Christel:

    Jeetje wat opdringerig allemaal, niet leuk he. Wij hebben dat niet zo mee gekregen omdat we natuurlijk georganiseerd reisde. Maar goed dat jullie van je af kunnen bijten , anders kom je met een hele nieuwe garderobe thuis, lol. En dan te zeggen dat het paleis dicht is, gaat wel ver hoor.
    Maar goed dat je lenzen hebt kunnen kopen Paula, anders kom je thuis en kan je alleen maar zeggen, oohh dat heb ik niet gezien??? En het is gewoon heel vervelend kijken zonder bril. Misschien ook wel lekkerder contact lenzen met die warmte. Nou lekker door gaan met genieten.
    Liefs Christel

  • 14 Augustus 2012 - 07:28

    Karin:

    Geweldig dat eerste vertrouwde lange verslag weer van je Paultje! Ik kon alles helemaal voor me zien, jullie drieen overspoeld door de tuktuk's en de taxi's. Het zal nog niet meevallen dat eten voor jullie, de Thai zijn het heetste voedsel bijna van Azië.
    Gaan jullie naar de drijvende tuinen? Dat is waarschijnlijk die kanaaltocht? Allemaal winkeliers op hele kleine bootjes. Bijt maar weer goed van je af hoor. Op dat kanaal kom je ook langs allerlei prachtige tempels, dus misschien toch maar een briefje of een wierookstokje voor mij opsteken?
    Lieverds geniet er maar van, en Paultje je kan in Thailand ook mooie nep Armani of Gucci brillen kopen hahaha.
    Liefs Karin x

  • 14 Augustus 2012 - 08:18

    Suze:

    Goedemorgen ,.Bij het openen van deze link ben ik eerst maar koffie gaan halen lol en er eens goed voor gaan zitten. Zou om te beginnen maar eerst een aantal vliegenmepper`s kopen om al die opdringerige mensen van jullie af te slaan,..zou niks voor mij zijn zou de hele vakantie alleen nog maar in taxi`s en tuktuk zitten hihihi.
    Mag ik wat vragen?? zouden jullie tijdens het winkelen eens willen kijken wat een flesje etherische olie kost, weet je Paula voor in een brander. Hier in Nederland kost een flesje opium 5.95 euro cent. Alleen als je toevallig wat ziet hoor !!! niet gaan zoeken. Nou lieverdjes maak er iets moois van vandaag en doe voorzichtig liefs xxxXXXxxx

  • 14 Augustus 2012 - 08:50

    0majob:

    Kan je schrijven zeg!!!! Daar moet je echt voor gaan zitten met een bak koffie of een neut met een peuk ha-ha.Maar jullie hebben toch al veel gezien de eerste dag.Kan me voorstellen dat jullie het warm hadden met die kleding aan.Laat je niks aansmeren wat je niet wil hoor.Maar Ruud is daar wel goed in.Jammer dat de tempel tegenviel maar jullie zullen er vast nog wel een paar tegenkomen denk ik.En wat een mooie foto"s. Die voor de deur van het paleis vind ik geweldig.Nou op naar de kanaaltocht. Ben benieuwd wat dat is, en ben ook benieuwd naar het eten op 78ste verdieping.Dat moet een geweldig uitzicht zijn.Ik kijk uit naar je verslag.Hier is alles prima.Nog steeds mooi weer.Lieverdjes doe heel voorzichtig en pas goed op elkaar!!!! Heel veel liefs en xxxxxxxx voor alledrie OMAJOB.

  • 14 Augustus 2012 - 08:50

    0majob:

    Kan je schrijven zeg!!!! Daar moet je echt voor gaan zitten met een bak koffie of een neut met een peuk ha-ha.Maar jullie hebben toch al veel gezien de eerste dag.Kan me voorstellen dat jullie het warm hadden met die kleding aan.Laat je niks aansmeren wat je niet wil hoor.Maar Ruud is daar wel goed in.Jammer dat de tempel tegenviel maar jullie zullen er vast nog wel een paar tegenkomen denk ik.En wat een mooie foto"s. Die voor de deur van het paleis vind ik geweldig.Nou op naar de kanaaltocht. Ben benieuwd wat dat is, en ben ook benieuwd naar het eten op 78ste verdieping.Dat moet een geweldig uitzicht zijn.Ik kijk uit naar je verslag.Hier is alles prima.Nog steeds mooi weer.Lieverdjes doe heel voorzichtig en pas goed op elkaar!!!! Heel veel liefs en xxxxxxxx voor alledrie OMAJOB.

  • 14 Augustus 2012 - 08:50

    0majob:

    Kan je schrijven zeg!!!! Daar moet je echt voor gaan zitten met een bak koffie of een neut met een peuk ha-ha.Maar jullie hebben toch al veel gezien de eerste dag.Kan me voorstellen dat jullie het warm hadden met die kleding aan.Laat je niks aansmeren wat je niet wil hoor.Maar Ruud is daar wel goed in.Jammer dat de tempel tegenviel maar jullie zullen er vast nog wel een paar tegenkomen denk ik.En wat een mooie foto"s. Die voor de deur van het paleis vind ik geweldig.Nou op naar de kanaaltocht. Ben benieuwd wat dat is, en ben ook benieuwd naar het eten op 78ste verdieping.Dat moet een geweldig uitzicht zijn.Ik kijk uit naar je verslag.Hier is alles prima.Nog steeds mooi weer.Lieverdjes doe heel voorzichtig en pas goed op elkaar!!!! Heel veel liefs en xxxxxxxx voor alledrie OMAJOB.

  • 20 Augustus 2012 - 23:07

    Loes Rothman:

    Hey hier is tante weer ...wat een leuke dingen doen jullie ..met die oliefante eng he maar wel een belevennis toch.... daar kunnen julle leuk opterug kijken

  • 20 Augustus 2012 - 23:15

    Loes Rothman:

    hahaha ik zag dat ik al op dag 10 zat .I.k was nog met negen dag bezig ...mooie tempels he .

    en Ruud zat lekker aan een Heineke..en de koffie ziet er ook gezellig uit :Nou lievers geniet maar lekker .xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paula

Skyline van Orlando, Florida, Verenigde Staten

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 51960

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 05 Februari 2016

2 weken Orlando met Emily, Desiree en Jeffrey

03 April 2015 - 25 April 2015

Orlando en cruise Carnival Breeze

15 September 2014 - 02 Oktober 2014

Niagara Falls/New York/Curacao

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Azie ontdekken

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Rondreis Thailand

11 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Met familie naar Benidorm

01 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Miami - Orlando - Miami - Cruise Carnival Liberty

Landen bezocht: