Cozumel, Mexico - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Cozumel, Mexico - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Cozumel, Mexico

Door: paulafernhout

Blijf op de hoogte en volg Paula

16 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami

Vandaag waren we aangemeerd bij de plaats Cozumel in Mexico. We hadden een tour om 12.30 uur dus we konden het rustig aandoen. Na het ontbijt gingen we ons omkleden om onze badkleding onder onze kleding te doen. Toen we buiten de boot kwamen werden we meteen bij de arm gegrepen door verklede mensen met een fotograaf. Je kon er niet omheen dus we gingen eerst met een Mexicaans verkleedde danser en toen een vrouw in een mooie Mexicaanse jurk. Er stonden nog wat verklede mensen maar we gingen er maar snel omheen. We kijken morgen of de foto’s leuk zijn om te kopen. Op de boot heb je een gedeelte waar ze de foto’s ophangen die ze die dag gemaakt hebben. We liepen de pier af. Jeetje zeg, we wisten niet dat de zee zo mooi blauw en helder kon zijn. Je kon de tropische vissen zo zien zwemmen. Hebben zelf nog wat foto’s ervan gemaakt en van de boot, want nu stond je er precies voor. Wauw wat is die groot en hoog zeg. Er zijn ook in totaal 11 verdiepingen in totaal. We liepen door de taxfree winkel (anders kwam je niet in Mexico). De alcohol is hier zo goedkoop he. Zo zonde. Een Bacardi Ras is hier 2 voor 20 dollar. Dus 14 euro voor 2 Bacardi Ras, bij ons betalen we zo’n 17 of 18 euro PER STUK. Uiteraard weer een magneetje van Mexico op de kop getikt. Toen kwamen we op het land met allemaal, natuurlijk, souvenirwinkeltjes met T-shirts, sieraden en prulletjes. We liepen even wat rond want we moesten ons om 12.15 uur melden bij het gele winkeltje. Er waren in totaal 29 mensen die meegingen op de twister. We werden verdeeld in 2 groepen met 2 boten. Ze zeiden dat het beter was om onze kleding uit te doen want je werd behoorlijk nat. Dat deden we dan maar, hun weten wat we gaan doen. Zwemvest aan, de boot in en daar nog eens veiligheidsriemen met nog een riem tussen je benen naar de veiligheidsriemen. And up we go. We gingen naar een privé-eiland Isla Maya genaamd. Met een grote snelheid moesten we ongeveer 15 minuten daar naartoe. Geweldige ervaring in hun prachtige turquoise zee. Vlak voor het eiland gingen we met een hele hoge snelheid een aantal twisters doen. Dus eerst even een paar rondjes en toen gooiden ze het stuur heel snel de andere kant op. Net alsof je in een grote slip terechtkwam en vlak voordat je stopte kreeg je een douche van zeewater over je heen. Wat een belevenis. En dat een aantal keren met 2 gezellige Mexicanen Ricki en Charlie. Toen gingen we het eiland op waar we ontvangen werden door een mevrouw Ira. Een prachtig eiland met wit zand en palmbomen (en uiteraard souvenirwinkeltjes). Er werd uitgelegd dat we om 16.45 uur weer naar de twister gingen dus we hadden van 13.15 tot 16.45 uur voor onszelf. We hadden handdoeken van de boot meegenomen. We kregen daar ook lunch en die namen we maar meteen. Gratis bier, sex-on-the-beach, margarita’s en frisdrank inbegrepen. Was lekker luchtig eten. Toen naar het water toe. Wat was het water warm zeg. Dat was niet echt een afkoeling, maar je hoefde ook niet door te komen, wat ook wel lekker was. In het water hadden ze wat speelgoed neergezet, zoiets als Wipe-Out. Dus dingen waar je op kon klimmen en trampolines. We gingen naar een trampoline toe met z’n drietjes en klommen daarop. Daar was al een stelletje. Mariska ging naar een andere trampoline, een krokodil, zwemmen en de man van het stelletje ging ook. De vrouw bleef nog achter en riep opeens, look what a big vis. Nou zeg, dat was echt schrikken, wij denken dat het een barracuda was. Hij was wel minstens een meter lang. En dan dat je weet dat Mariska in het water was en de vis haar richting op ging. Wij zeiden maar niets over de vis en zeiden dat ze snel erop moest klimmen. We hielden het water in de gaten. De vrouw was ondertussen, de kust was veilig, ook het water weer ingegaan. En mariska wou naar ons toe. Op het moment dat zij onze richting op zwom zagen we weer die vis onze kant opkomen. Ze was bij het trappetje en Ruud wou haar snel omhoog tillen. Dus wij meteen aan haar armen vasthouden en proberen haar zo snel mogelijk omhoog te trekken. Ze snapte er helemaal niks van, en zei dat ze het zelf kon. De vis was ondertussen onder onze trampoline verdwenen. We hebben even gewacht en de hele tijd in het water gekeken maar hebben hem gelukkig niet meer gezien. Toen wilden we toch weer naar het strand dus ik ging het water in en ging heel erg snel zwemmen. Mariska zei nog, waarom zwem je zo snel. Ik zei maar niets en zei tegen haar, kom dan. Pas op het strand hebben we het haar vertelt. A gossie, als je haar gezicht zag. Ruud zei het tegen Ira en zij keek wel een beetje vreemd verschrikt en zei dat je geen ringen of zo, in ieder geval wat blinkt, in het water moet houden. En mariska had ringen om en haar bikini heeft ook ringen. Nou, niet meer zo ver van het strand gaan dus. Er waren nog wel wat tropische vissen, wat wij toch ook niet zo erg leuk vonden. Even op het strand gelegen en toen gingen we wat drinken en in een hangmat liggen. Daar zag je weer kreeftjes lopen met zo’n slakkenhuis op hun rug. Zo’n grappig gezicht zeg. En een wasbeer die tussen de mensen hun spullen ging neuzen. Weer even aan het water gaan liggen en wat gelopen in het water. Wat een paradijs hier zeg. Je voelt je gewoon op dat moment de gelukkigste mens op aarde. Net een sprookje. Toen was het tijd om weer weg te gaan. Weer een aantal twisters gedaan, prachtig en zo gelachen en weer richting het land met razende snelheid. Nog even wat gedronken in een barretje en toen weer naar de boot, want je voelt je wel plakkerig van het zoute water. Wat een geweldige ervaring was dit. Na het avondeten ging Mariska naar de hut, die was erg moe, en wij gingen nog even naar comedians kijken. Daar mocht je alleen naar toe als je 18+ was, dus dat kwam mooi uit. 2 ontzettend goede comedians gezien en behoorlijk gelachen. En toen op naar ons hutje, dit kleine verslagje geschreven en gauw weer op internet gezet. Morgen weer een dag op zee.
Welterusten en tot horens maar weer, doeidoei

• 16 Augustus 2011 - 10:03

Desiree:

Wooow zo engggg in dat water met die "grote vis" !! Gelukkig is het goed gekomen. Raar dat ze dan niet van te voren aangaven dat je geen ringen of dat soort dingen in het water moest dragen.. Die twister boot lijkt me eng maar ook wel vet om mee te maken haha :P. Wel een belevenis inderdaad. Heerlijk dat jullie op zo een mooi stand waren het klinkt als een film hoe je het beschrijft. Ik hou der van. Palmbomen, hangmat, mooi zand, mooie zee, cocktailtje erbij... wooow dat is ECHT vakantie. Lekker bruin worden!!!!

• 16 Augustus 2011 - 11:59

Annemarie:

wat een belevenis zeg,was 'ff'schrikken met die vis,gelukkig goed afgelopen,die twisterboot lijkt me ook heel eng maar dat cruiseschip ook ,ik wordt al duizelig als ik op een woonboot sta haha.Maar jullie hebben wel een prachtvakantie om nooit meer te vergeten,kun je thuis nog lang na genieten als het regent[wat nogal eens gebeurt in ons kikkerlandje]dan doe je je ogen dicht en beleef je het nog een keer,nou nog lekker genieten van jullie laatste weekie en voor je't weet staan jullie weer op schiphol.Veel plezier nog!!!!! liefs anne PS zit elke dag met spanning te wachten op je volgende verslag en waar zijn de foto's van de cruise?

• 16 Augustus 2011 - 12:47

Mama:

Geweldig die speedboot {voor jullie}//en wat een eng verhaal over die vis// Ze hadden jullie moeten waarschuwen// Maar goed dat Mariska het niet geweten heeft// Wel leuk om al die verschillende winkeltjes te bekijken// Dat is meer iets voor mij inplaats van al die enge dingen//Maar ik kan me voorstellen dat het een hele ervaring geweest is// Ga nou maar lekker op het dek liggen met een boek// Dan kan er niks gebeuren// Maar ik ben blij dat jullie overal van genieten// Hier is alles prima// Ben benieuwd wat ik te eten krijg vanavond met die meiden// Lieverdjes doe a.u.b. voorzichtig en tot morgen met weer nieuwe verhalen// Heel veel liefs---xxxx knuffels van mij mama//

• 16 Augustus 2011 - 18:39

Anja:

He, lieve vakantiegenieters!!

Wat een fantastische vakantie hebben jullie toch!!
    Super leuk om alle verslagen te lezen!

Veel liefs van Ron, Anja en Veronne

• 19 Augustus 2011 - 07:36

Sabina:

Woww mooi strand.

Denk dat Mexico veel mooier is dan jamaica.. Of niet?

X