Laatste dag op Carnival Liberty - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Laatste dag op Carnival Liberty - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Laatste dag op Carnival Liberty

Door: paulafernhout

Blijf op de hoogte en volg Paula

20 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami

Sorry, ben een dagje later gekomen omdat ze gisteravond al het internet hadden afgesloten voor ons. Maar had wel al mijn verhaal getypt dus hier is ie alsnog.

Vandaag was de laatste dag op Carnival Liberty. Het was een warme dag met weinig wind op dek. Maar… Mariska en ik hadden het mooiste en koelste plekje op het schip gevonden. Bovenin pak je altijd de meeste wind, maar vandaag was er praktisch geen wind. We hadden onze bedjes gepakt en dachten, dat redden we niet met deze hitte. Hoe komen we dan deze dag door. Maar aan de zijkant in het midden van de bovendek was een soort grote rooster waar koele wind uitgeblazen werd. Net een soort ventilator. Dus Mariska en ik sleepten onze bedjes precies voor het rooster in de zon. Zo hé, dat was echt heerlijk. Mensen liepen voorbij tussen de rooster en onze bedjes, stonden even stil, keken naar ons en zeiden vaak “Yeah, you have the coolste spot on this ship” en ik zei steeds: “Yes we have” en stak mijn duim op. Andere mensen keken jaloers naar onze mooiste plek op het schip met een glimlach en een knik. En we gingen er echt niet vandaan, neenee, en zo hebben wij de dag doorgebracht. Iedereen zweten als een gek en puffen van de hitte, zoekend naar af en toe schaduw, en Mariska en ik zaten heerlijk koel voor onze speciale plek, hihi. Ruud kan iets beter tegen de hitte en meneertje, zo stoer als hij is, bleef medelevend met de andere passagiers in de hitte liggen. Tussendoor even gebubbeld in het bubbelbad en natuurlijk, niet te vergeten, af en toe wat te eten genomen. Lekkere tonijnsalade op brood, uiteraard patatjes en tortilla-chips. Tussen de middag hadden ze ook een gedeelte met allerlei taarten en fruit op een stokje die onder de chocolade-fondue werd gehouden. Vandaag zowaar, wel een beetje laat, Ketel One gevonden. Staat er gewoon op de fles dat het Vodka is. Jaja, uit Schiedam. De mensen hier kennen geen jenever dus maken ze er maar Vodka van. Maar helaas wel duur voor Amerika dan. Dus jenever met cola voor 7.50 dollar terwijl bacardi-cola maar 5.75 dollar was. Maar dit was echt wel lekkerder hoor. Na het avondeten was er een Farewell-avond in het theater. Was wel leuk maar wel een soort karaoke. De ene was goed en de ander… mmmm. Maar toch gezellig. Mariska ging naar de hut zodat wij nog naar de laatste show konden gaan van een comedian. Daarna nog langs de pianobar gelopen en even staan kijken en door de casino, waar we uiteraard ook even stilstonden bij black-jack, poker en roulette. Zelf niet gegokt hoor, laten we dat maar niet doen. We hebben al genoeg geld besteed, maar daar hadden we zeker plezier van gehad en met gokken moet je maar afwachten. Door naar onze hut, de koffers waren al om 19.00 uur ingepakt en opgehaald en nu naar bed toe. Morgenochtend moet je om 8.30 uur de hut uit zijn. Er is ontbijt vanaf 06.30 tot, ik geloof 8.00 uur. En dan wordt je nummer afgeroepen zodat niet iedereen staat te dringen voor de uitgang. Wij hebben nr. 36 (dat is dan wel een groep mensen bij elkaar) en moeten dan of op het Lido-dek (maar dat is in de zon) of in het theater wachten en de mensen die afgeroepen worden mogen naar de Lobby waar de uitgang is. Dus afwachten hoe het allemaal verloopt.
P.s.: hoe vonden jullie de foto van Mariska met de stingray? Groot is ie hè, de stingray. Ze wilde eerst niet hoor, maar ik hield haar hand vast en ze ging ervoor. Foto’s van de dolfijn staan op de DVD dus ik ga kijken of ik thuis er wat nog op kan zetten op mijn verslag en dan is onze vakantieboek klaar en laat ik het vastzetten om het in boekvorm te laten printen. Maar zover is het nog niet want we hebben nog een paar daagjes waar ik nog wel wat foto’s zal maken en een verslag zal typen.

Nou, welterusten maar weer en tot morgen, doeidoei

• 20 Augustus 2011 - 19:19

Desiree:

Ik vond het al raar dat er geen verslag was vanmorgen. Lekker zo een laatste dagje koel zonnen op de boot! Nog een paar dagen en dan zijn jullie weer thuis. En dat is maar goed ook want ik mis jullie echt! Vandaag was ik gezellig met Amy naar Amsterdam geweest. Amy heeft al heeel veel zin in je feest mam. Ze had het er veel over vandaag en wat ze aan moet enzo haha. Straks hebben we een verjaardag van (grote) Roy, hij is 18 geworden.

Ben benieuwd wat jullie de laatste dagen nog gaan doen. Jullie zullen het wel rustig aan doen want het geld zal onderhand wel "op" zijn.

Veel plezier nog! Dikke kus en knuffel xxx

• 21 Augustus 2011 - 08:51

Suze:

Nou dat was een wel een geweldige vakantie hè !!!! dit zullen jullie niet gauw vergeten nu is het leuk geweest kom nu maar veilig naar huis,... hahaha dan kunnen jullie in de kajuit ( thuis )uitrusten lol. Bedankt voor het geweldige reis verslag van de afgelopen weken we hebben zeker meegenoten met jullie !!!
    Zo nu op weg naar huis en een avondje bij kletsen met z`n alle ik verheug me erop lieverdjes een hele goede reis terug gewenst en ik denk dat jullie mama wel even zullen bellen als je aangekomen zijn dan belt ze ons even. Dikke kus ,..volgens mij ben ik een dag te vroeg hahaha affijn ik wacht het wel af want ik weet niet of je vandaag nog schrijft ( typt ) xxxXXXxxx

• 21 Augustus 2011 - 09:56

Mama //:

Hoi Lieverdjes//Zo, dat is kekker zo"n dagje uitrusten op de boot//Dat hadden jullie wel nodig// Lekker nagenieten van alles wat jullie hebben meegemaakt// Paula, we hebben genoten van al je verslagen en de mooie foto"s// Jammer dat je Ketel 1 zo laat ontdekt hebt//// Maar de aanbiedingen van Gall & Gall smaken hier ook wel weer hoor!!!! Ik ben benieuwd of we nog wat te lezen krijgen,want jullie gaan morgen vliegen//Toch??? Hier is alles prima// Zondag is altiijd een saaie dag// Maar die meiden komen nog even//Dat is altijd gezellig// Lieverdjes, ik wens jullie een hele goeie reis terug en wacht op telefoon als jullie aan de grond zijn///// Heel veel liefs ---xxx---knuffels van mij mama///