Laatste rustige dag Amerika, Fort Lauderdale - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Laatste rustige dag Amerika, Fort Lauderdale - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Laatste rustige dag Amerika, Fort Lauderdale

Door: paulafernhout

Blijf op de hoogte en volg Paula

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami

Vandaag was de laatste luie dag in Amerika, Fort Lauderdale in hotel Lago Mar. Het is wel een kak-hotel maar het zwembad was wel heel mooi en gezellig aangelegd met een mooi aangrenzend strand. We zijn eerst naar het strand gegaan en daar bedjes gehuurd en lekker gelegen. Er was een lekker windje dus dat hielden we wel uit. Af en toe naar het water gegaan die heerlijk aanvoelde. Niet zo warm als bij Mexico, maar dit voelde wel lekkerder aan. Weer in de branding gestaan wat altijd wel leuk is met de golven te spelen. Op heel veel plaatsen op het strand waren met stokjes en lint stukjes strand afgezet voor de schilpadeieren, want het was een Turtle-strand (schildpaddenstrand). Hier laten de schildpadden vanaf maart t/m oktober hun eieren achter. ’s Avonds was het licht ook gedempt voor de schildpadden. De kleine schildpadjes komen na zonsondergang eruit om naar de zee te zwemmen. Net als in Ghana he Christel? Maar vandaag hadden we mazzel, er werden 3 schildpadjes gered die op een ongewone tijd uit het zand kwamen. De strandmeester heeft ze gered door ze toch op te pakken en aan de rand van het water te zetten. Anders hadden ze het niet gered in de brandende zon met de meeuwen op de loer. Eentje ging helemaal de andere kant op, naar het zwembad. Zo leuk om te zien dat het water ze beetje bij beetje pakken en uiteindelijk druk zwemmend de zee ingaan. Hebben we dat ook meegemaakt en kunnen nu een beetje begrijpen wat Christel in Ghana heeft meegemaakt. Dat was zo rond 16.00 uur en op dat moment waren er opeens allemaal kwallen die op het strand aanspoelden, dus in de zee gaan was er helaas niet meer bij. Maar bij het zwembad was het water ook zo heerlijk en er was een zanger bezig met een steel drum waar zulk mooi geluid altijd uitkomt. Hij zong heel rustig wat reaggae-muziek zoals Kingston Town en salsa. Niet dat drukke muziek maar meer zo’n meedein-muziek. En dan liggend in het zwembad, weer zo sprookjesachtig. Je kon daar ook lekker buiten eten en we namen een grill-burger. Jeetjemina, wat zijn die dingen groot zeg. Ik kon niet eens de helft op. In het begin dat we daar zaten hadden we een cola genomen en toen die op was vroeg die man steeds weer of we nog meer wilden. We dachten, ja zeg en maar betalen. En het was een hele beker met ijs en wat cola erop. 5 slokjes en het was al op. Toen Ruud er nog eentje nam zei die er meteen bij, maar zonder ijs. We kregen wel een vermoeden van, is de rest gratis of niet. We vonden het stom om te vragen dus lieten we het er bij. Ruud had daarvoor wel al een bonnetje getekend (dan zetten ze het geld op je rekening die je straks krijgt als je vertrekt uit het hotel) maar voor de tweede cola kreeg hij dus geen bonnetje. Toen we gingen eten dacht ik, ik vraag het toch maar, bleek het dus inderdaad refills. Dus 1 keer betalen en de rest krijg je gratis erbij. Nog even terug naar het strand voor 1 uurtje en Mariska ging als eerste naar boven om zich te douchen en aan te kleden. We gingen toch maar weer een Mall opzoeken voor een Food-court. Dat is toch een stuk goedkoper dan een restaurant. Dat hadden we vanmorgen al gedaan als ontbijt en dan ben je toch bijna het driedubbele kwijt vergeleken in het winkelcentrum. We gaan morgen terug naar die Mall want we waren er pas om 19.15 uur en zondags gaan ze om 20.00 uur dicht. Het is weer zo’n hele grote Mall en ik zag nog een leuk jurkje en Mariska een bikini (alle bikini’s waren daar 10 dollar, dus 7 euro voor ons). Er was geen tijd meer dus morgen gaan we het passen. We moeten hier om 11.00 uur uitchecken en gaan dan daar naartoe en blijven daar tot ongeveer 17.00 uur. Dan de auto terugbrengen en op naar het vliegveld om in ons landje weer terug te komen. Ik zie dat het weer heel erg goed is, dus we hebben mazzel en komen in een temperatuurtje terug wat we al 3 weken gewend zijn.
Nou, voor de laatste keer welterusten en tot gauw. Zodra we geland zijn zullen we even een belletje geven aan onze mama’s en natuurlijk Desiree (ik hoop dat het internet het thuis weer doet voor je Dees) En Annemarie, leuk dat je ons elke dag gevolgd hebben, grappig om te weten. Niet ziek worden hoor? Dat ik je 3 september met nog een aantal ex-collega's heel graag welkom kan heten op mijn Amsterdamse Sarah-feessie, hihi.

• 22 Augustus 2011 - 07:45

Janny Lisman:

hoi hoi
    fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. ik ga denk ik je verslagen nog wel lezen, want het ziet er wel erg leuk uit en annemarie zei dat het zo leuk is om te lezen en dat je schrijfster moet gaan worden.
    nou goede terug reis en zie je 3 september . heb er zin in. daarna weer ff wat afspreken , kunnen we lekker bij kletsen. word wel weer tijd ..xxxxxx

• 22 Augustus 2011 - 09:08

Christel:

Geweldig om te zien hoe ze al gelijk kunnen zwemmen he die kleine schildpadjes. En zo sneu als ze wer een stuk terug geworpen worden door de zee. Leuk dat julie dat net hebben kunnen zien.
    Het strand ziet er wel mooi uit, iedergeval geen zandvoort of spanje waar je op elkaars handdoek ligt, heerlijk. Hebben jullie wel weer zin om naar huis te gaan ???. Is altijd weer even vreemd in je eigenhuis terug, wij zijn iedergeval weer blij dat jullie thuis komen he Dees. En we zijn heel benieuwd naar jullie verdere verhalen en persoonlijk ben ik heel benieuwd naar je jurk Paula.
    tot gauw

• 22 Augustus 2011 - 15:42

Loes :

Hey familie .

De foto,s zijn weer hartstiken leuk..ben blij dat jullie zo lekker genoten hebbent...
    wat is het gauw om gegaan he ...maar jullie houden er wel leuken herineringen aan ...

En nu op weg naar Sara ..kijk er naar uit ..

Ik wens jullie een helen fijne terug reis terug

Dikken knuffels van Tantetje xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 22 Augustus 2011 - 16:24

Desiree:

Morgen zijn jullie weer lekker bij mij!!!!! En jullie mogen noooooit meer zonder mij op vakantie hoor! Ik hoor er toch ook nog wel bij :$ dus waar gaan we volgend jaar heen en wat gaan we allemaal doen??? Haha. Nou, goede terug reis! Wel bellen hè als jullie op de grond staan.. Vind het vliegen maar niks dat weten jullie en dan ben ik blij te weten dat jullie veilig op de grond staan.

Tot morgennnnn, dikke kus xxx

• 22 Augustus 2011 - 17:23

Anja:

jammer dat deze geweldige vakantie erop zit.
    Het was heel leuk om jullie zo te volgen.
    Een hele goede terugreis toegewenst en meer verhalen volgen misschien nog (kan eigenlijk niet, he Paula?)

Tot gauw en liefs van ons
    Ron, Anja en Veronne