1ste dag Cruise Carnival Liberty - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 1ste dag Cruise Carnival Liberty - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

1ste dag Cruise Carnival Liberty

Door: paulafernhout

Blijf op de hoogte en volg Paula

14 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami

Zo, we zitten op de boot. Vanmorgen om 9.45 uur weggegaan uit ons hotel om de auto in te leveren. Van daaruit was er een busje van het verhuurbedrijf dat ons naar de boot bracht. Mooi geregeld toch. We lieten onze koffers achter bij een meneer en gingen in de rij om ons aan te melden en door de poortjes te gaan en onze tassen door de scanner. Van daaruit kregen we een kaart met nr. 12 dat werd omgeroepen om aan boord te gaan. We gingenn ons eerst inchecken met paspoort en kregen ieder een persoonlijke kaart met je naam en tafelnummer voor het diner. We kwamen rond 12.30 uur op het schip en moesten eerst nog wachten om de kamer in te kunnen want ze waren nog tot 13.30 uur bezig met de kamers. We konden dan eerst wat gaan eten. Overal was eten te krijgen dus we konden kiezen. Heb een welkomstcocktail (die je overigens wel moest betalen) met verschillende soorten drank erin. Wel lekker hoor. Toen we onze kamer gingen opzoeken, nr. 8278 op de 8ste verdieping, waren helaas onze koffers er nog niet. Nog maar even door het schip wandelen en alles bekijken. Wilden eigenlijk graag onze badkleding aan doen en op het dek liggen, maar ja, moesten nog even geduld hebben. Toen rond vieren waren onze koffers er, hup badkleding aan, een mooie handdoek van het schip, speciaal voor te zonnen en te zwemmen, gepakt en een bedje opgezocht. Het was en is nog steeds warm, rond de 30 graden, alleen helaas geen zonnetje meer. Er was bewolking maar we gingen toch wel even liggen want we waren best moe. Er was een dj op het dek maar dat was helaas een pokkeherrie. De boxen stonden veels te hard. Hoop maar dat het morgen iets minder lawaai maakt. Rond half zeven gingen we ons even douchen en aankleden want om 20.15 uur is gedurende 7 dagen onze avondeten. De rest van de dag kan je eten wanneer je wilt op verschillende plekken op de boot. We hadden gezellig een tafeltje voor 3, dus geen andere mensen bij ons. De bediening was echt top, we werden van alle kanten geholpen. We zaten net of 3 man stonden om ons heen voor drinken, stokbrood en het menu. En verder was de bediening zeer snel met brengen en opruimen. En regelmatig checken of alles naar wens was. Het personeel aan boord is sowieso erg vriendelijk en behulpzaam. Het personeel vraagt ook vaak waar we vandaan komen en geheid als we zeggen Netherland komen de coffeeshops weer voorbij. Wat hebben we als Nederlanders toch een ‘goede’ reputatie. Bij elk personeel hun naambordje staat ook hun land van herkomt bij. Er was trouwens ook nog ’s middags een trouwerij aan de gang. Zo raar zeg. Maar de man die voor de deur (want er mocht uiteraard alleen genodigden bij) zei wel dat ze alleen de ceremonie hier hielden en toen weer de boot afgingen. Apart he. Het is wel erg druk en er zijn veel mensen. Daarna hebben we weer een beetje rondgelopen en gezeten bij live-muziek en om 22.30 uur in het grote theater was een welkomst-entertainment. Eerst dansers en 2 zangers en toen iemand die grappig was en mensen uit het publiek een beetje in de maling nam, maar dat is altijd wel leuk en grappig zolang ze ons maar met rust laten. En er was nog een stand-up comedian die erg goed was. Toen om 23.15 uur dat was afgelopen zou hij nog verder gaan ergens anders maar dat was alleen voor 18+. Mariska was moe, vindt het trouwens ook wel een beetje moeilijk de taal te volgen, dus gingen we maar naar onze hut. Het is een hut met 2-persoonsbed en een bed die in het plafond ’s avonds naar beneden wordt gehaald. Nou, dat was dag 1 op Carnival Liberty.

• 14 Augustus 2011 - 11:05

Sabina:

Zoooooo wat leuk!

• 14 Augustus 2011 - 11:05

Sabina:

Zoooooo wat leuk!

• 14 Augustus 2011 - 14:57

Mama:

Zo dat is wel uit te houden op die boot// Lijkt me geweldig/// Is het eten ook goed?? Ik zou zeggen laten jullie je lekker verwennen// Ik wacht het volgende reisverslag met spanning af//Hier is alles prima// Het is onvoorstelbaar hoe de maand Augustus verregent is//Dag zomer!!!!! Lieverdjes tot morgen// Liefs--- xxx--- knuffels van mij///mama

• 14 Augustus 2011 - 16:49

Loes:

Hey Famillie ..

Hier een klein verslagje van Tantetje

Tof he, op zo boot. gaan jullie maar weer leker genieten..en bruin worden Hahahaha''

Hier is het heel droevig met het weer ..blijf je volgen dikke knuffels xxxxx