Van Orlando naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Van Orlando naar Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Van Orlando naar Miami

Door: paulafernhout

Blijf op de hoogte en volg Paula

13 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami

Nadat we om 9.00 uur waren uitgecheckt gingen we op weg naar Miami. Was een lange reis met nog een behoorlijke regen- en onweersbui onderweg. Toen we in Miami aankwamen was het ontzettend druk. Nou, ik zou hier nooit willen rijden. Je hebt veel rijbanen en dan moet je als je rechts zit naar de linkerkant, 3 banen ernaast, om links af te slaan maar ze laten je er met moeite tussen. Vind het helemaal niks. En dan zit je rechts moet je opeens weer van baan veranderen omdat die baan alleen voor rechtsafslaan is. Moet je je er weer tussen proppen. Maar uiteindelijk ons hotel weer bereikt. Alles weer naar binnen gesjouwd, eventjes gezeten en toen gingen we hier naar de Dolphin Mall. Jeetje mina zeg, wat is die groot. En veel leuker dan de malls in Orlando. Het was vandaag, morgen en zondag geen belasting over de kleding. Hier doen ze dus altijd de prijs en dan nog 6,5% extra belasting bij het afrekenen over alles. Over alles wordt de belasting pas bij het afrekenen gerekend. Bij je boodschappen, eten, drinken, alles. Dat is wel vreemd hoor, wij zijn dat niet gewend omdat het bij ons al bij de prijs inzit. En… ik heb toch nog een leuk jurkje gevonden voor mijn verjaardag bij Steps. Zo hé, hier is het echt veel goedkoper dan bij ons. Bij ons vind ik Steps best wel een beetje duur, nou hier niet hoor. Dus een leuk jurkje voor een leuk prijsje zonder belasting. Paultje blij, hihi. Hoef ik gelukkig niet nog eens te gaan winkelen in Nederland. Nou, als er ruimte was in onze koffers had ik wel veel meer kleding hier kunnen kopen. Voor rond de 25 euro heb je hier de leukste kleding. Maarja, de koffers zijn overvol (was het eigenlijk al bijna toen we weggingen zoals gewoonlijk). Ik snap niet waarom wij zo alles zo duur moeten betalen in ons land. Zoals inderdaad de McDonalds, waarom wij 1 euro, wat wij al goedkoop vinden, en hier zo rond de 50 eurocent, en dus zelfs op bepaalde dagen maar 35 eurocent. Net zoals het drinken, veel goedkoper en je kan je beker bij bijv. McDonald blijven vullen zo vaak je wilt. Net zoals je uit eten gaat, blijven ze je drinken bijvullen zonder extra kosten. Als je onze kleine glaasjes drinken ziet bij het uiteten gaan en hoeveel dat wel niet kost.Is wel dan het fris he, niet de bier. Waarom zo anders dan bij ons. Ook al zouden we het niet omrekenen in euro’s is het nog goedkoop. Nou, dit was het weer. Ik hoop dat ik nog verslagen kan maken op de boot als het internet niet te duur is. Of ik schrijf alleen zonder foto’s, dat ik die erbij doe als we weer van de boot afzijn. Dat scheelt veel tijd om de foto’s te uploaden. We zien wel. We vinden het wel spannend om naar de boot te gaan en hoe we het zullen ervaren. Jullie horen het wel weer. Doeidoei en welterusten.

• 13 Augustus 2011 - 07:47

Suze:

Wat een rit is dat geweest zeg pff ben blij dat jullie weer veilig in een hotel zitten vindt het tien keer niks dat auto rijden daar. Toevallig moest ik daar gisteren nog aan denken aan de kleding van daar,.. jammer dat jullie zo weinig mee terug mogen invoeren ,..had anders ook nog wel een lijstje kunnen bedenken lol. Nou op naar de boot hoe lang blijven jullie daarop zitten? en moeten jullie daarna weer met de auto naar Orlando of vliegen jullie vanuit Miami terug naar huis,..affijn nog even niet aan denken. Heel veel plezier op de boot en we kijken weer uit naar de mooie en leuke foto`s ( als het gaat hoor ) anders zien we die later wel. Het plenst hier ook weer eens al weer dagen achter elkaar bha en ik zal je vertellen vindt het nog koud ook !!!! hoop dat jullie beter weer aantreffen op de boot. We gaan straks even naar mama een zaterdag neut halen tja wat moet je anders doen met dit weer toch? hihihi heel veel plezier pas elkaar en tot gauw liefs dikke kus xxxXXXxxx

• 13 Augustus 2011 - 11:59

Paula Fernhout-Böhmermann:

Hey Suus. We gaan straks inchecken en komen dan weer de 20ste terug. Dan halen we weer een auto op, anders kan je hier geen kant op hoor, en gaan we naar een ander hotel in Fort Lauderdale. Hier is geen zwembad dus kan je niets doen. Anders moeten we weer naar de mall en dat gaat niet want de koffers zijn vol en het geld is op, hihi. Het hotel waar we dan naartoe gaan is aan het strand en een zwembad erbij. Dus kunnen we nog het water in en lekker boekjes lezen en hopelijk uitgerust de lange reis terugmaken. Maar eerst......... de boot. Hier is het op zich wel prachtig en warm weer, eigenlijk een beetje te warm, met af-en-toe wat regen. Maar dat maakt niet uit hoor, want vaak als er regen is zijn wij toevallig ergens binnen dus hebben er geen last van. 't Is toch erg hoe het weer in ons land is. Ga proberen wat warmte en zon mee terug te nemen. Wat zal onze tuin eruit zien qua onkruid, want bij ons zal het ook wel weelderig groeien. Groetjes aan iedereen, dikke kus aan mijn schoonmama en hoe gaat het nu met het roken??? Je vertelt er niets meer over. Is het te moeilijk voor je? En Karin, hoe gaat het met haar? Nou we horen elkaar weer, doeidoei

• 13 Augustus 2011 - 13:39

Desiree:

Huh jullie zijn gewoon online geweest en ik zit vanaf half 1 te wachten met skype aan??? Komen jullie zo nog of wacht ik voor niks??

• 13 Augustus 2011 - 18:48

Mama:

Hoi-- Hoi-- Nog een klein berichtje van mij// Het is wat laat, maar Suze en Karin zijn wat blijven plakken// Dat was geen leuk ritje naar de boot// Ik heb verder geen nieuws te melden// Ik hoop dat het een hele leuke bootreis zal worden// Ben benieuwd of we nog kunnen schrijven////Lieverdjes, heel veel plezier en zo als Suze zei: pas goed op elkaar///Heel veel xxxxxxvan mij mama//