Universal's Islands of Adventure - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Universal's Islands of Adventure - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Universal's Islands of Adventure

Door: paulafernhout

Blijf op de hoogte en volg Paula

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami

Zo, vandaag heb ik wel weer wat te melden hoor. Suus, zit je er klaar voor. Vanmorgen stonden we op met veel regen. We zaten te twijfelen om naar Island of Adventure te gaan qua weer. Maar we hadden alleen vandaag en morgen nog om er naartoe te gaan. En morgen is best wel zwaar omdat we ook de koffers moeten inpakken. Maar ja, de regen was best heftig. We wilden al om 9.00 uur weg, maar om over tienen hadden we toch maar besloten om niet te gaan en maar weer wat winkels te bezoeken of zoiets. We reden weg, maar voor de Liki Tiki Village hadden verlaten was de regen opeens overgegaan in druppelen en de lucht was niet meer zo donker. Dus… toch maar weer terug naar huis om andere kleding aan te trekken. Mariska had een lange broek aan en dichte schoenen en ik had een driekwart spijkerbroek aan en verkeerde schoenen. En de pretpark waar we naar toe willen gaan heeft veel waterattracties en dan is de kleding echt verkeerd qua droog worden. Dus Mariska en ik een korte broek en onze slippers aan. En toen op weg naar Island of Adventure. Achteraf dus een hele goede keus want de rest van de dag was het droog en lekker weer. Rond 11 uur kwamen we aan. We wilden meteen richting The Wizarding World of Harry Potter. We liepen langs Dragon Challenge, weer een rollercoaster met loops, draaien en snelheid en de wachttijd was maar 10 minuten. Verleden jaar was het meer dan een uur, dus we lieten deze niet voorbijgaan. Hij was weer behoorlijk heftig, maar we hebben dit keer allemaal de hele tijd onze ogen open gehouden. Misschien dat we er wat aan gaan wennen, hihi. Toen we eruit kwamen waren we wel draaierig en beetje misselijk (leek een beetje op dat we wat gedronken hadden) maar hij was wel goed. Op naar de Harry Potter and the Forbidden Journey, de perfecte attractie. De wachttijd zou 60 minuten zijn en dat hadden we er wel voor over. Maar het ging veel sneller dan de vorige keer. De vorige keer stonden we nog buiten, weet je nog Desiree, en nu waren we al boven bij de planten. Dus we dachten, dat gaat goed. Maar, o o , wat een pech. Er waren opeens problemen met de attractie terwijl we er praktisch waren. Dat duurde helaas toch wel 30 minuten. We stonden bijna op het punt om weg te gaan, wat al best veel mensen deden. Mariska stelde voor om later terug te komen, maar ik zei, nog effe wachten. Nadat Mariska het had gezegd was het nog ca. 5 minuutjes en toen ging de rij weer lopen en binnen een paar minuutjes zaten we in de geweldige attractie. Mariska en ik moesten natuurlijk weer gillen als de geesten op ons afkwamen, zo eng hoor. Tevreden kwamen we weer buiten. We gingen in dat gedeelte wat eten. Dat viel echt wel tegen. Fish and chips (echt Engels want Harry is van Engeland) en kip met spareribs en mais (bah, wat is dat toch vies, zo’n maisding). De kip was droog, de spareribs behoorlijk vet. Maarja, toch wat gegeten. Op naar Jurassic Park. Daar is een attractie met veel water. De Jurassic Park River Adventure. Je gaat dan door het land van de Dinosaurussen die erg boos zijn, dus veel lawaai maken en water spugen. Je zit dan met een aantal mensen in een waterwagentje. Jeetje mina, wat zijn we nat geworden, terwijl we onze Nederlandse-vlag-capes aanhadden. Vooral Ruud want die deed zijn capuchon niet op, is voor mietjes, jaja, dat heeft hij geweten. Wel gelachen hoor. Door naar het land van Toon Lagoon. We gingen eerst naar Dudley Do-Right’s Ripsaw Falls. De wachttijd was 30 minuten, maar dat was NIET waar. Mijn god, wat hebben we daar lang over gedaan. We hadden er alweer spijt van. Onze benen en voeten en rug deden pijn, maar ja, je bent al een hele tijd aan het wachten, dus je gaat door. Maar dat was gelukkig wel weer de moeite waard. Je zat in een soort boomstam achter elkaar, waar je dus weer soaking-wet werd. Maar het viel gelukkig weer mee met onze capes aan, behalve weer Ruudje weer zijn capuchon niet op, want die is geen mietje. Nou, buiten gedeeltelijk zijn broek nu ook dus zijn blouse nat. Toen door naar Popeye & Bluto’s Bilge-Rat Barges. Een wildwaterbaan en daar wordt je echt door-en-door nat, he Desiree. Ik was zo blij met mijn cape. Er zaten 4 vrouwen bij ons, waarvan er eigenlijk maar eentje graag in Popeye wilde. Dat zaten ze zo te vertellen tegen elkaar, dat ze het dus alleen voor haar deden en ze hadden geen cape bij hun. Nou, dat hebben ze geweten. Zij hebben het meeste water over hun gehad. Dat is dan echt lachen als je de golven water over hun heen ziet komen, geen spetters he, echt golven. Echt zeiknat waren ze, en ze keken steeds naar die andere (wel op een leuke manier hoor) boos te kijken. Ze zagen er ook als modelletjes uit met hun haar mooi, zonnebril op, leuke kleding en uiteindelijk waren het bezopen katjes geworden, hahahaha. Nog even gekeken voor magneetjes, eentje van Jurassic Park en Betty Boop gescoord. Natuurlijk een Mega Funelcake sundae gekocht. Dat was zo’n oliebollen-pannenkoek (zie foto) met poedersuiker, slagroom, aarbeiden met saus, softijs, chocoladesaus met een kersje bovenop. Pfff, een hele hap. Ik heb de mijne niet opgekregen, Ruudje wel. We hebben ook nog een eekhoorntje wat gegeven, hij nam het zo van mij aan, zo schattig om te zien. Toen onderweg nog wat gekke hoedjes en pruiken opgezet en richting de uitgang gegaan. We moesten nog eventjes langs de Mall, bij Golden Carrol weer gegeten voor rond de 8,50 euro p.p. Was helaas wel minder dan het ontbijt, die is beter. Maar ach, ons buikje zit weer vol. En toen op weg naar huis, meteen onder de douche van al dat water van die waterattracties en een hele lange dagverslag gemaakt. Als excuus voor gisteren, die was wel heel erg kort, he Suze.
Nou, tot morgen weer, dat wordt wel weer een klein verslagje. Welterusten allemaal

  • 11 Augustus 2011 - 05:54

    Desiree:

    Zo, wat een mazzel dat jullie toch nog goed weer hadden. En niet zulke hele lange wachtrijen lees ik. Vorige jaar was Dudley Do-Right's Ripsaw Falls 120 minuten wachttijd!! Dat is toch niet normaal.. Toen hadden we het ook niet gedaan. Maar s avonds was het maar 10 minuten en konden we zo doorlopen :D. Toen zat papa nog voorin in die boomstam ofzo en zat hij vast hahahaha. Nou, jullie hebben weer een hele leuke dag achter de rug. Voor mij was het gister een rare dag op het werk. Er was iemand ziek naar huis gegaan dus ik stond in de ochtend op de babygroep (zoals op het rooster), dan bij de BSO en na de pauzes weer bij de peuters :s. Achja, en s avonds weer aquafitness met Anne, dat was ook weer leuk. We deden alleen beide beter mee dan de vorige keer en we waren daardoor helemaal kapot haha. Ik heb nu ook wel spierpijn :P. Morgen hoef ik lekker maar tot kwart voor 2 te werken dus ik ben rond 2 uur thuis als het goed is. Spreek ik jullie morgen dan via skype??

    Veel plezier vandaag!

    Dikke kus xxxxxx

  • 11 Augustus 2011 - 07:28

    Suze:

    Nou ben na het zien van je verslag eerst een bak koffie gaan halen haha en er rustig voor gaan zitten ,..want zoooo ken ik je weer lol
    Wat een avontuur weer geweldig hoor en super leuke foto`s die van jou met die kroon spant ook nu weer werkelijk de kroon hahaha ga een foto galerij van je maken met al je hoedjes hahaha.
    Fantastich zo`n reis hoor echt geweldig ik kan me nu ook voorstellen waarom julie dit voor een tweede keer doen ,..dat hadden jullie de eerste keer in drie weken nooit allemaal kunnen doen denk ik. Wel jammer dat jullie steeds regen hebben maar jullie vermaken je wel dat het ik al lang gechoten. Ruud ik zou dat gebak(je) ook niet gedeeld hebben hoor mijn hemel wat een stuk gebak!!,..maar wel lekker. Ben blij te lezen en te zien dat jullie het zo naar het zin hebben super!!
    Nou ik ga het oerwoud van een tuin maar eens in want dat wil wel hoor met al die regen en af en toe een beetje zon,..vroeg me vanmorgen nog af waar zijn die lange zomerse avonden gebleven het is nu om negen uur al donker pfff nou maar hopen dat we een mooie nazomer krijgen want we hebben nog niet veel gehad. Lieverdje pas goed op elkaar doe voorzichtig en tot morgen
    xxxXXXxxx

  • 11 Augustus 2011 - 07:51

    Herman:

    Jeemig, wat een lang verslag,maar wel leuk om te lezen... :) Had ik al gezegd: dat wil ik ook!!!!haha... Jullie hebben daar een fantastische tijd. Veel lol en plezier, lekker eten (daar bedoel ik dus die kleine "petit four" die Ruud niet wou delen - had ik ook niet gedaan ;)) en leuke foto's....da's dé manier om een vakantie door te brengen. Top hoor!

  • 11 Augustus 2011 - 08:33

    Christel:

    Wat een prachtige foto's. Wat mij opvalt is dat het park er zo schoon uitziet. Alleen jammer dat het er zo enorm druk is. Een blonde vraag misschien, maar hebben ze in Amerika zelf ook vakantie, of is het altijd zo druk daar. Ja leuk suus zo'n foto gallerij van hoedjes, er zitten wel hele leuke bij hoor, die krokedil dan dan geweldig, maar wie koopt dat nou??
    Mijn voorstel is als mama 82 wordt ( elk jaar moet gewoon goed gevierd worden) we niet naar Euro Disney gaan maar naar Amerika met elkaar, dat lijkt mij wel wat :) ... jeetje kon dat maar echt he.
    Lekker genieten verder

    liefs Christel

  • 11 Augustus 2011 - 08:51

    Coby:

    wat gezellig weer om te lezen! have fun!

  • 11 Augustus 2011 - 08:59

    Annemarie:

    hoi hoi wat een leuke foto's,wat een aventuur,jammer van de regen maar dat mag de pret niet drukken zo te zien,nou gaan jullie zeker gauw de cruise maken lijkt me heel mooi .Goh paula dat je niet kon slagen voor een outfit voor je verjaardag en dat in amerika!!!Ik koop mijn kleding niet bij een speciale winkel maar haal overal iets vandaan ondertussen ook van Jane norman komt door jou helemaal toppie,nou ik wens jullie nog veel plezier en hoop dat jullie goed weer hebben want hier is het niks,tot de volgende keer,HAVE FUN!!!!!l Liefs anne

  • 11 Augustus 2011 - 12:38

    Mama:

    Goed zo, Paula//Zo ken ik je weer// Daar had ik drie bakken koffie en drie peuken bij nodig///Geweldig wat jullie allemaal weer hebben uitgespookt// Wat een waterballet met die boot/ Ik moet er niet aan denken// wat leuk die regencape in rood--wit--blauw. Toch nog een beetje Nederland in Amerika// Ik heb zo genoten van de foto"s. Als ik er een "n prijs moest geven,dan gaf ik hem aan Paula met die kroon!!! Ik lag in een deuk// Mariska staat alles. Die staat overal zo mooi op// Ruud, je hebt toch die funelcake niet helemaal opgegeten???? Daar zijn geen sportscholen tegen opgewassen// al met al lees en zie ik dat jullie je best amuseren// Ga zo door!!! Wanneer gaan jullie op de boot?? Op de brief staat 14 Aug.,dat is Zondag// We horen het nog wel// Hier is alles prima//Lijkt wel herfst//Lieverdjes, ga door met plezier maken en geniet!!!! Heel veel liefs---xxxx---knuffels van mij mama//

  • 11 Augustus 2011 - 13:19

    Paula Fernhout-Böhmermann:

    Ja Dees, dat was de attractie waar papa vast zat, nu zat Mariska voorin. Nou, jij hebt gisteren dus alle kinderen gezien, wel afwisselend toch? En goed van jullie hoor, dat aquafitness. Hoop niet dat je heel veel spierpijn hebt, want dat is de mindere kant. En Suus, je had weer wat te lezen he. Ja, we genieten hier op-en-top, ook al missen we Desiree wel erg hoor. Maarja, kindjes worden groot he. We hebben dit jaar ook echt de dingen gedaan die we het allerleukste vonden en genieten daar dus extra van. De parken zijn hier echt heel erg schoon (vindt ik ook van Disney Paris) maar heel het land is echt schoon. Niet te vergelijken met ons land, of Turkije, Spanje of Gambia (waar we tot nu toe zijn geweest). En de prullenbakken worden overal gewoon ook goed geleegd, zelfs op Daytona Beach strand was het helemaal schoon vergeleken met onze stranden. De kinderen hier gaan volgende week, denken we, weer naar school. En er zijn natuurlijk ook veel toeristen. Op zich valt het wel mee qua mensen met verleden jaar. Maar we zijn ook bewust niet in het weekend gegaan. De foto's zijn geinig he, ik zit er ook steeds met plezier naar te kijken met een big smile. Ben zo benieuwd hoe het dagboek wordt als ik het laat maken, want daar doe ik het, buiten jullie, ook voor. Nu is het prachtig zonnig weer dus gaan we proberen hier bij het zwembad te zitten. Zal wel moeilijk worden want ze verwachten rond de 40 graden en dan is de zon eigenlijk niet te doen. Dus we gaan maar niet te laat. Hopen dat we op de boot wat kunnen zonnen want Mariska wil zo graag poepiebruin terugkomen. Hoe gaat het met je tuin-oerwoud Suze? Wordt het al wat. 't Is toch erg he, al die regen in Nederland. Maar ik las gisteren wel dat het weer beter wordt, en ja hoor, meteen weer tegen de dertig, is ook weer niet nodig he. Dat zou zeker mooi zijn he christel, met z'n allen hier naartoe. Maar is wel een verschil van de temperatuur van +40 naar -30 Canada, haha. Echt Annemarie, hier is echt niets leuk te vinden buiten een broek en een shirt. Van Jane Norman heb ik ook best wat hoor, vindt het zeker ook wel voor jou style. Maar... ik ben gewoon helemaal waus van jou kleding. Ik zeg altijd, alles wat ze aanheeft wil ik óóóóóóók, hihi. Zoals die flapjesjurk op je laatste vakantiefoto's, die zoek ik al de hele tijd en waar zie ik hem, bij Anneeeee. Als ik toch nog niet kan slagen combineer ik gewoon uit wat ik al heb. Leuk dat jullie weer zo reageren op mijn verslag, vindt het ook leuk om te vertellen.

  • 11 Augustus 2011 - 19:37

    Loes :

    Hey familie..
    wat een verslag.. en wat genieten jul lie weer..ik vindt heel knap allemaal...
    En wat zijn de foto.s weer leuk Paula ....

    En nu gaan jullie van de boot genieten ..hoelang gaan jullie met de boot een weekje

    Mijn verslag is niet zo groot ..ik heb hier al een uur oven gedaan hahahaha maar ik blijf jullie vvolgen

    Nu Lieverts ik geef jullie weer een dikke knuffelsxxxxxx

    ps Met lotje gaat het weer redelijk goed ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Paula

Skyline van Orlando, Florida, Verenigde Staten

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 51918

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 05 Februari 2016

2 weken Orlando met Emily, Desiree en Jeffrey

03 April 2015 - 25 April 2015

Orlando en cruise Carnival Breeze

15 September 2014 - 02 Oktober 2014

Niagara Falls/New York/Curacao

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Azie ontdekken

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Rondreis Thailand

11 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Met familie naar Benidorm

01 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Miami - Orlando - Miami - Cruise Carnival Liberty

Landen bezocht: