Daytona - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Daytona - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Daytona

Door: paulafernhout

Blijf op de hoogte en volg Paula

05 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Miami

Vandaag zijn we bij Daytona Beach geweest. Dit was een hele goede keuze want het was prachtig en heet weer.
We zijn eerst vanochtend naar Golden Coral geweest om te ontbijten (Dees je weet wel, de vreetschuur, haha). Zo belachelijk maar je doet gewoon mee he met dat rare eten van die Amerikanen. Dus als ontbijt hadden we gebakken aardappelen, witte bonen in tomatensaus, worstjes, hamburgertjes, ei, gefrituurde kippepoot, pancakes met slagroom en een heerlijke plak beenham. Met z’n drieën dan he, niet alleen natuurlijk. Met een kop koffie, die nog niet eens op was en zonder te vragen de tweede kop er al weer stond. En toen op weg naar het strand. Nog anderhalf uur rijden en dan zijn we er. Verleden jaar gingen we richting centrum en reden er zo op af. Dit keer… helaas, te snel afgeslagen en ruim drie kwartier extra gereden kwamen we rond 13.00 uur. En, jaja, daar was eindelijk het strand. Zonde, maar dit keer mochten we niet het strand op met de auto vanwege vloed of zoiets. Maar 500 meter verderop konden we parkeren praktisch aan het strand zonder te betalen voor parkeren. 3 bedjes met parasol gehuurd en liggen maar. Het strand is mooi wit met rode korreltjes er doorheen. Een apart gezicht. En een schoon strand, de mensen ruimen echt allemaal alles zelf op. Was alleen toch wel een beetje erg heet. Dus Mariska en ik gingen regelmatig in de branding staan of een eindje lopen door het water. Er waren veel golven, dus dat was wel leuk om in te staan. Het water was niet zo warm als Turkije of Bahama’s, maar effe wennen en was het toch wel heerlijk. Om 16.00 uur zijn we weggegaan want het ging toch wel een beetje branden, vooral voor Mariska, want die had nog niet zo veel zon gehad als Ruud en ik. We gingen daar naar de Mall (winkelcentrum) om de roze Tinkerbell-sticker voor Desiree haar auto te zoeken en gevonden (hopen dat ze hem leuk vind, anders heeft ze pech). En Mariska ging op zoek naar Vans (gympen) en had geluk in de eerste de beste winkel. We hebben daar in de Food court gegeten, dat zijn allemaal eettentjes in een grote rond met in het midden de tafels met stoelen om te eten. Ik had kip-garnalen-teriyaki met nasi en groenten, Mariska kip-teriyaki met bami zonder groenten en Ruud beef-teriyaki met nasi ook zonder groenten, want ja, dat is toch wel erg gezond he. Het was per portie natuurlijk veels-te-veel, echt Amerikaans, die weten niet wat een normaal portie is. We hebben de rest mee naar huis genomen om misschien morgen het nog op te eten. Na nog wat winkeltjes in en uit gelopen, wel wat gepast maar niets gekocht, gingen we weer op weg naar huis. Onderweg nog even gestopt bij de supermarkt Wall-mart (24/7 open he, gekke Amerikanen) voor wat kleine dingetjes en ook nog even langs McDonalds voor nog iets kleins te eten. Mariska nam 2 gewone hamburgers, Ruud een cheeseburger met vanille-milkshake, waar ze ook nog eventjes een dot slagroom op doen anders is er niet genoeg calorieën in en ik nam een Sunday met hot-fudge (dat is hele dikke warme chocoladesaus die je gewoon moet zuigen, mmmmmm). Zo, de dag zit er weer op. Douchen, ons goed insmeren met aftersun want Ruud en ik zijn toch nog een beetje verbrand, Mariska helaas veel meer. Nog eventjes zitten en weer naar bed.
Desiree, we waren pas om 22.00 uur thuis, dus bij jullie is het al 4 uur in de morgen, dus heb het maar niet geprobeerd. Ik probeer morgenochtend te skypen met je, dat is voor jou zo rond 15.00 uur dan. Blijf er niet voor thuis want dan probeer ik vanavond nog een keer. En hopen dat we wel internet hebben, want dat is wel knudde hier hoor. Zo zonde dat ik de foto’s er niet kan opzetten he, want elke dag maak ik natuurlijk foto’s.
Tot morgen allemaal

• 05 Augustus 2011 - 05:50

Stephanie:

ik vandaag naar delft jeee missssssssssssssssssssssssssssssssss jullllie xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    stephanie_kevin_mama_papa

• 05 Augustus 2011 - 05:52

Gatver, Gatver:

Hoe kunnen jullie dat nou s'morgens eten bbbrrr.
    Ons knappe weer is alweer omgeslagen in regen, ja we zouden er nog eens aan kunnen gaan wennen.
    Het lijkt mij wel gaaf om in zo Wall-mart rond te lopen hoor? Ze hebben daar vast gekke dingen die we hier niet zo kennen.

Dus Mriska heeft de eerste buit binnen, de Vans, nu nog de Uggs
    veel plezier vandaag
    liefs Christel

• 05 Augustus 2011 - 06:25

Desiree:

Helloooo,

Jammie eten in die vreetschuur :P haha wist je nog dat Mariska daar chocolade koekjes had genomen bij het avond eten als "toetje" en M&M's en een chocolade muffin EN warme chocolade melk? Hahaha BLEEEEHG hoe misselijk kun je worden!! Gelukkig hadden jullie mooi weer bij daytona beach :D hadden we dat vorig jaar ook maar gehad.. Jeeeej hebben jullie mijn tinkerbell sticker voor m'n auto :D! Beschrijf is hoe die eruit ziet? En hoe zien maris der Vans eruit? Ik wil ook nieuwe Vans (hint) hahaha.

Om 15:00 uur ben ik niet thuis ik ben de hele dag weg vandaag, Kevin heeft vandaag ook lekker vrij :D en we gaan daarom samen met jeffrey naar de Efteling!!!! Gezellig he, we hebben kortings kaartjes. Ik heb er echt zin in. Ik hoop jullie vanavond nou eindelijk een keer wel te spreken!!

Doeidoei,
    Dikke kus voor jullie allemaal xxxx

• 05 Augustus 2011 - 12:35

Paula Fernhout-Böhmermann:

Zo, gezellig hoor, dat jullie naar Delft gaan. Dus jullie gaan een dagje naar Sabina? Groetjes aan papa en mama. En Dees, dat is ook erg leuk weer eens, de Efteling. Ik hoop zo voor jullie dat het droog blijft. Ik hoor wel hoe je het gehad hebt. Wij gaan pas vanavond rond zeven uur weg onze tijd, dus denk wel dat ik met je kan skypen.

• 05 Augustus 2011 - 17:40

Mama:

Even nog een klein berichtje van mij// Ik ben blij dat alles goed is met jullie// En aan veel en lekker eten ontbreekt het ook niet//Wel goed uitkijken met te lang in de zon zitten// Morgen komt Tante Els. Ik vind het fijn om haar weer eens tezien// Ik zal de groetjes van jullie doen// Lieverdjes ,maak veel plezier en ik schrijf gauw weer// Alledrie een dikke knuffel van mij mama//

• 05 Augustus 2011 - 19:18

Loes:

Fijn dat jullie zo genieten ..en wat kunnen jullie lekker eten ..ha ha ha daar ben je op vakantie voor toch ...ik hoop dat het nu lukt.... je Tantertje