13de dag Phuket FantaSea - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu 13de dag Phuket FantaSea - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

13de dag Phuket FantaSea

Blijf op de hoogte en volg Paula

25 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Sorry dat ik gisteren geen verslag had gemaakt. Was wel laat thuis en had ff geen puf. Maar hier komt ie alsnog hoor :-)

Het was niet zo'n mooi weer, tenminste, wel warm rond de 30 graden maar ook veel regen. Annemarie, we hoorden het wel dat hier eergisteren een bepaalde gedeelte dat ze daar tot hun heupen in het water stonden. Maar gelukkig niet bij ons. Er zijn wel af-en-toe grote plassen waar je voeten in verdwijnen zeg maar, maar dat is niet erg. Want het is heerlijk water om in te lopen. Je merkt wel dat hun riolering niet de beste zijn en je ziet ook wel veel zandzakken overal liggen bij restaurants en hotels voor het geval dat. We zijn dan gisteren naar een mall gegaan. Arme Ruud, hij heeft nog nooit zoveel gewinkeld in zijn leven hihi. Maar hij draagt zijn last en draagt de tasjes voor ons als een echte heer, lief he. We gingen met de tuktuk naar de Festival Mall. Het was een disco tuktuk. 's Avonds zijn er allemaal discolichtjes en harde muziek met dvd-clips erin. Dat is heel leuk om te zien als hij langsrijdt. Je moet wel kijken door het lawaai dat eruit komt hihi. Kevin, je zou het prachtig vinden om daar in te zitten. Het zou een gouden markt zijn om dit in ons land te laten rijden in de uitgaansgebieden. Alleen heb je geen autogordel om, en dat mag niet in Nederland, zonde he. Mariska en ik hebben onze nagels laten doen met... Shellac. We hebben allebei french manicure (zo'n wit randje) en manicure gedaan. Dees.. zij krijgen wel dat witte van mijn nagels door er gewoon met een zachte vijl erover heen te gaan. Dus heb ik ook hele mooie nageltjes. We hopen dat papa ons nog een keertje laten gaan voor onze teennagels. De modder van de olifantentoer is nog steeds niet helemaal weg aan de zijkanten van onze nagels pff. Na het winkelen werden we opgehaald om 18.00 uur voor de FantaSea show. Er zijn hier trouwens ontzettend veel Arabieren en Indo's. Dus veel hoofddoekjes en geheel in het zwart geklede vrouwen. Wij hadden 1 man met 6 vrouwen (zijn harem?) bij ons in de bus. Moet je horen hoe dat gaat. Wij staan keurig op tijd te wachten dus kunnen meteen instappen en vertrekken. Deze man werd in een ander hotel opgehaald. Eerst kwam hij, hij weer weg, komt terug met 2 vrouwen, weer weg komen er 2 langszaam aanlopen, en na een paar minuten kwamen de rest. Nog ff gauw boodschapje gedaan in onze tijd grrr. Maarja, op weg daar naartoe. Is natuurlijk weer een toeristische aangelegenheid. Druk,druk,druk. Je ziet Mariska bij goudvissen staan. Veel he! En er waren ook hele grote tussen. Ze hadden heus wel de ruimte maar waarschijnlijk krijgen ze daar te eten want het was me een partij druk daar zeg. Naar binnen gegaan en kan je wat dingetje bekijken. Eigenlijk weer dezelfde souveniertjes die je al de hele dag op straat ziet. Wij hadden de voorstelling om 21.00 uur dus wij gingen eerst eten. Komen we daar in een zaal zeg, wow. Plaats voor 4.000 man. Bij de ingang had je al een ticket met een sticker op je kleding gekregen waar je zat tijdens het eten en waar straks je stoel is in het theater. Het eten was weer zo-zo. Maar dat is wel vaker als het een buffet is met heel veel mensen. Na het eten nog wat gelopen en foto's gemaakt bij een paar olifanten (daar zijn wij niet meer bang voor hihi). Toen was het tijd om naar binnen te gaan. Daar mocht je helaas geen foto's/films maken. Het duurde iets meer dan 1 uur. Het was een verhaal over een jongen met een betoverende olifant. Beetje flauw. Er zaten ook goocheltrucs bij, te kinderachtig voor woorden zeg. Gaat hij zeg maar in een kist, doek er omheen (meestal gaat de doek dan meteen weg) en dat duurde best wel lang voordat het weggehaald werd en toen zat er eerst een meisje, en daarna een tijger in. Ook een keer een olifant, duurde weer lang voordat het schot weg was, 'olifant' onder een doek (jaja, wij zijn gek) en toen doek weg, was de olifant opeens verdwenen nahja. Af-en-toe kwamen er knallen, daar schrok ik een paar keer wakker van. Op het laatst waren er wel veel olifanten op het toneel wat wel leuk was om te zien. Dus... wij raden het de mensen niet aan (heb ik al een keertje over iets anders ook gezegd he). Toen al die mensen tegelijk het theater uit om je eigen taxi weer te vinden. Wij waren het eerst, toen weer 2 vrouwen die ons herkende, en toen hebben we wel een kwartier op de rest gewacht. Zijn gewoon foto's gaan maken, want dat lieten ze nog zien aan die andere vrouwen, en nog wat souveniertjes, echt belachelijk. Dat zei de man van de taxi ook, dat de Arabieren en Indiërs erg langzaam en traag waren. Dat hebben we gemerkt. Ze zijn echt van, ik ben op vakantie en de rest past zich maar aan. Nou, dat was weer een dagje Phuket.
Doeidoei

• 25 Augustus 2012 - 13:18

Desiree:

Wat leuk dat jullie daar shellac hebben gevonden!
    En dat witte op je nagels is dus helemaal weg? Wat was dat dan volgens hun of weet je dat niet?

Jammer dat de show tegenviel.. Er vallen wel wat vaker dingen tegen lees ik in de reisverslagen hè? Jammer..

Nou, nog een weekkie en dan zijn jullie weer bij mij!!!

Doeidoei xxxx