Zestiende dag, 6de dag Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Zestiende dag, 6de dag Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Zestiende dag, 6de dag Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Paula

30 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Vandaag hebben we eigenlijk niets bijzonders gedaan. Ontbijt op het balkon, krentenbollen en toen naar beneden een mooi plekje scoren. En dat was gelukt. Veel in het zwembad weer gelegen en ook in de zee. Er is (komen we nu pas achter) happy hour van 16-17 uur bij het zwembadbar en van 17-18 uur bij de bar bij de zee. Dom van ons. Want dan is je drankje maar 50%. Maar gebruik van gemaakt hihi. Bij de zee-bar zagen we nog de cruiseschip Carnival Liberty voorbij komen. Dat is de cruiseschip waar we laatst met Mariska op waren. Grappig dat hij nu langskwam. Nog even een selvie dat we proosten en een foto van de bar en een selfie met de zee als achtergrond. Dat is echt wel een mooi plaatje als je hier zit aan zee. We wilden graag naar Papagayo Beach. Die plaats hoor je vaak dat daar Nederlandse artiesten/zangers daar optreden. Onderweg zagen we ook dat Waylon hier in oktober gaat optreden en dat dj Hardwell in augustus is geweest. Je zag wel dat hier het geld ligt. Prachtige villa's en huizen. Lijkt wel het Gooi alleen nog grotere villa's. Heel mooi om te zien en o zo tegenstrijdig met wat wij zien in de buurt waar ons hotel ligt. Jan Smit en Gerard Joling zijn hier ook vaak te vinden dus we dachten, het zou zonde zijn geweest als we daar niet even langsgingen. Het was wel helaas in het donker. Dus de beach (strand) hebben wij niet gezien helaas. Het restaurant van Papagayo Beach was inderdaad een mooi restaurant. Niet zo groot en zonder reserveren toch nog een tafeltje kunnen krijgen. De kaart zag er goed uit maar je kon ook een 3-gangen verrassingsmenu nemen. Ik wilde dat wel en Ruud zou van de kaart nemen. Maar het bleek dat als er voor deze 3-gangen wordt gekozen het de bedoeling is dat de hele tafel dit neemt. Maar Ruud zei dat hij beslist geen vis of eend lust. Hij vindt dan wel zalm lekker maar dan houdt het wel praktisch op qua vis. Maar de serveerster zei dat je dat kan aangeven en dat er dan geen vis of eend aan te pas kwam. Dus Ruud overstag en we lieten ons verrassen. Nou, ik had het zelf niet gekozen maar het was lekker. Eerst geitenkaas gerold in spek met walnoten en peer. Heel apart maar ook lekker. Toen ossenhaas gelegen in aardappelpuree met rode wijnsaus en peultjes. Dat was ook lekker. En het dessert was kokosijs met slagroom, gezouten caramel (echt lekker joh) en nog een, ik denk, vanillesaus. Het was zeker een verrassingsmenu en het was geslaagd. Lekker gegeten weer. Toen weer naar het hotel. Dus, wat ik net zei, het is een klein verslag. Niet veel meegemaakt maar wel weer een heerlijke warme dag met lekker eten.

• 01 Oktober 2014 - 08:25

Christel:

Grappige beesten zijn die leguanen he. Ze kunnen zo leuk hollen.
    Ik zie helemaal geen foto’s van leuke winkeltjes, het is toch verder een toeristisch eiland. Als ik het zo lees komen jullie al aardig bij van het drukke weekje New York . goed plekje scoren om te liggen en lekker eten zoeken, wat kan het leven mooi zijn . Mij iets te warm als ik het zo lees. Geniet er nog maar even van want de week is al bijna om.
    Dikke knuff christel

• 01 Oktober 2014 - 08:51

Suze:

Nou jullie gaan je laatste dagje in want morgen is het pakken en naar huis ik zag net in het schema dat jullie morgen om 19.10 gaan vliegen is dat onze tijd nee hè want jullie landen dan op vrijdag 11.05 in Amsterdam
    is het zo lang vliegen dan? Nou jullie treffen het nog het weekend hier 20/23 graden dus kunnen jullie even rustig afkoelen lol. Nog heel veel plezier rust lekker uit voor morgen dikke kus suze xxx

• 01 Oktober 2014 - 11:50

Mama:

Hallo Lieverdjes.Hup--Hup--Hup koffers pakken De pret is uit.Lang genoeg geweest dus kom nou maar terug naar de kajuit.Lang genoeg in die warme zon gezeten en de buikjes vol gegeten.Hoe laat het vliegtuig land is nog wat vaag,maar als de beentjes op de grond staan hoor ik het graag. xxxxxxxxx mama.