Derde dag, aankomst New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Derde dag, aankomst New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Derde dag, aankomst New York

Blijf op de hoogte en volg Paula

17 September 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen waren we vroeg op. Om 7 uur ging de ontbijtzaal open dus we waren er om 6.55 uur en konden doorlopen. Het was zo grappig want er was een Amish familie aanwezig in het hotel. Kennen jullie die? Ik volgde een serie over dat een aantal uit het Amish wereld weggingen om naar Amerika te gaan om te ontdekken wat daar was. Want Amish is een bepaald groep mensen die erg met elkaar zijn. Erg ouderwets, de vrouwen dragen kapjes met lange sobere jurken en majoos en de mannen hebben een apart soort kapsel met sobere pantalons met bretels en overhemd. Echt, zo apart. De wereld staat ook stil daar. Ze hebben daar nog paard en wagen. Daarom stond ik wel versteld dat ze daar waren. Wilde heel graag een foto maken maar vond het toch wel genant voor de mensen. Ze werden al zo bekeken. Maar vond het zelf heel interessant omdat ik het had gevolgd op TLC. Maarja, we gingen richting het vliegveld met de auto. We wisten dat de auto afgetankt moest worden maar op weg daar naartoe kwamen we geen pompstation tegen. We dachten, misschien waar je de auto inleverd, maar helaas. We waren daar maar ze zeiden dat we er weer uit moesten en dan zo en zo en dan links bij stoplicht en dan kwam je bij een pompstation. Meteen weer stressen natuurlijk want we zouden 10.10 uur vertrekken en het was al 8.45 uur. Wij op weg om te zoeken, dachten dat we helemaal verkeerd zaten, meteen helemaal nerveus van, we redden het weer niet verdorie, maar tadaa we gingen gelukkig de goede richting op en gauw getankt. Weer terug naar vliegveld waar je de auto terug kan brengen. De mevrouw die daar was zei of we nog wat hadden en ruud begon over de navigatie. Dat vond ze ook inderdaad raar en ze zou een melding ervan maken dat we het niet hoefden te betalen. Scheelt toch weer 31 dollar. Dus op naar het vliegveld, weer helaas 50 dollar moeten betalen voor de koffers (was ook al op de heenweg van New York naar Buffalo). Maar je moet wel. We hadden het niet gezien toen we de ticket boekten. Het vliegtuig ging precies op tijd en we kwamen ook precies op tijd aan in New York. Het is zo'n klein vliegtuigje dat je gewoon de trap afmoest en dan door een geimproviseerd loopgang naar het station voor de bagage. Daar aangekomen zaten we te dubben om een taxi te nemen wat al gauw minimaal 50/60 dollar kost of met de metro. Omdat we zo op tijd waren, al om 11.15 uur, en we toch niet voor 15.00 uur konden inchecken hebben we de metro genomen. We hebben meteen een metrokaart van 30 dollar gekocht waar we onbeperkt met de metro voor 7 dagen kunnen nemen. Het ging best geleidelijk. We hadden wel googlemaps op de telefoon zodat we precies konden zien welke stations we passeerden en waar we moesten uitstappen. Toen ook nog overstappen naar een andere metro (die stond klaar) en daar verder mee. Het is wel slecht onderhouden, de metro. Oud en smoezelig. Het is wel grappig hoe je de mensen daar ziet. Trouwens veel donkere mensen en andere culturen en weinig blanken. Er zat een vrouw naast ons die haar mobiel aan had met muziek en gewoon zat mee te zingen alsof ze alleen was. Gelukkig was het wel leuk en rustig muziek dus we stoorden ook niet echt eraan. Verderop zag je weer een meisje met koptelefoon met haar lichaam bewegen en ook mee te zingen. Bij de overstap kwamen we weer een jongeman tegen die behoorlijk hard aan het zingen was met koptelefoon op. Zo in hun eigen wereld hihi. We wisten precies waar we moesten uitstappen en kwamen boven wel een beetje gedisoriënteerd. Ik dacht vraag gewoon aan die man bij zo'n kiosk die kranten en tijdschriften verkoopt en die wees ons de goede weg. Een kleine 10 minuutjes en we waren er om 14.00 uur. De metro duurde bij elkaar 45 minuten. We konden meteen naar onze kamer. Hij is niet groot op de tweede etage. Maar is netjes en voldoet. Je komt op een gezamenlijke balkon waar je echt een leuk uitzicht op de drukke weg voor het hotel kijkt en de Empire State Building in de verte ziet. Heel indrukwekkend. Nou, onze koffer neergezet en even de omgeving inspecteren. We zitten in Chinatown dus veel chinezen en veel chineze eettenten en foodmarkets. Je waant je in China hier. Wat rondgelopen, onderweg nog een brandweerkazerne tegengekomen waar ook nog bloemen stonden van afgelopen 11-9 memorial. Typische gebouwen met brandtrappen overal. Komen we toevallig op een soort feest. 88the aniversary of de Feast of zoiets. Erg druk met heel veel eettentjes en tenten waar je ballen gooit en behoorlijke ouderwetse knuffels kon winnen wat je op de kermis tegenkomt. Een lekkere vleesspies samen gedeeld en ergens een kopje koffie gescoord. Terug naar het hotel even uitrusten en wat geappt. Om 19.30 uur op pad gegaan om te kijken wat we gaan eten. We gingen terug naar het festival die trouwens in Little Italy stond. Daar zijn weer alleen maar Italiaanse eettentjes. We liepen eerst langs een tentje waar iemand zong. Dat klonk leuk maar ik wilde wat verderop. Toch maar besloten om weer terug te gaan want daar was live muziek en de andere restaurants zaten opgepropt en vol. Eenmaal daar gesetteld blijkt die hele man gewoon vals te zingen hahaha. Maarja, je gaat ook niet meer weg. Best wel lekker gegeten en weer even gelopen door de straat met alle activiteiten. Weer terug naar het hotel rond 21.30 uur. We wisten dat er op de bovenste verdieping van het hotel een loungebar was die om 20.00 tot 02.00 uur open ging en ook nog 1 verdieping hoger die buiten was en waar je allebei een prachtig uitzicht zou hebben over New York. Nou zeg, mijn mond viel gewoon open. Wat een ongelooflijk uitzicht, vooral omdat het donker is en er veel verlichting was over de stad. Echt prachtig. Nog 1 drankje gedaan op de verdieping die binnen was want het was wel wat fris. Jammer dat de cola dood was van mijn bacardi cola maarja. De bacardi is trouwens best duur hier zeg. Ze vragen bij het restaurant 12 dollar (9,25 euro) en in het hotel 11 dollar pfff, dat is niet goedkoop :(. Terug naar de kamer om weer dit verslag te typen voor mezelf en voor jullie. Morgen gaan we een kleine wandelroute nemen wat we in een boekje hebben en morgenavond naar The Lion King Musical om 20.00 uur.
Dus morgen horen jullie weer verder ;-)

• 18 September 2014 - 05:57

Renate:

Gelukkig hebben jullie lekker gegeten maar miste wel een woord in het versalag (MC donald) is die niet interessant in NY (haha grapje)
    Veel plezier vandaag
    voor ons is de werkdag alweer begonnen maar het nu al lekker buiten .

• 18 September 2014 - 06:07

Paula Fernhout-Böhmermann:

Hey Renate. Je zat erop te wachten he hihi. Maar we hebben hier nog geen McDonald of Burger King gezien. Alleen maar chinees en italiaans. We moeten nu nog gaan slapen. Werk ze

• 18 September 2014 - 08:25

Desiree:

Hoi papa en mama,

Wat een aparte dingen hebben jullie weer meegemaakt.
    The Lion King musical morgen wauw super gaaf allemaal! Ben benieuwd hoe die is.

En wat een super schattige mooie leuke coole Hello Kitty kerstballen ♡_♡.......

Dikke kus van jullie lieve (liefste) dochter die erg Hello Kitty fan is en heeeeel erg graag die kerstbal(len) zou willen hebben (hihi).

P.s. ik heb gisteren Hello Kitty getekend als proef op het behang voor de babykamer en die was heel leuk geworden! Heb ook al behang gekocht dus we gaan beginnen met eraf halen en behangen dan kan ik de Hello Kitty gaan schilderen. Word echt een droom babykamer in Hello Kitty style ♡ (dus mocht je nog meer van Hello Kitty tegen komen, haha......) heeeeeel veeeel plezier vandaag!!

• 18 September 2014 - 10:24

Mama:

Hallo lieverdjes.Met veel plezier je verslag gelezen.Je krijgt van mij wel de rekening van de koffie,want ik kom met een pot niet uit.Volgens mij gaat het wel goed met jullie in New York.De foto''s waren allemaal heel mooi.Ik heb wel even stil gestaan [gezeten} bij de foto waar de Twintower heeft gestaan. Daar gaan jullie toch ook nog naar toe? Ik ben ook heel benieuwd hoe de Lion King musical was.Wel jammer dat de prijzen wat tegenvallen.Hier is alles prima.We hebben nog heel lekker weer met veel zon.Lieverdjes geniet van alles wat je meemaakt en tot je volgende verslagje Ha---Ha.Heel veel liefs en xxxxxxx mama.

• 18 September 2014 - 11:02

Daniëlle:

Haii Ruud & Paula!

Oewiie hoe vet is jullie reis en straks curacao heerlijk! Ik word al 3 dagen wakker met een verhaaltje hihi! Leuk om te lezen je verslagen!
    Nou mijn eerste reactie-tje! Wens jullie een hele fijne tijd daar.. en ik lees gezellig jullie belevenissen verder.
    Desi ha een hello kitty kamer super creatief heel bijzonder eigen tekening straks op de muur. Benieuwd naar het resultaat!

Dikke kusss van hierr!!
    Daniëlle

• 18 September 2014 - 13:02

Mariska:

Hee mam en pap,

Fijn om te lezen dat jullie het leuk hebben!
    The Lion King musical lijkt me ook super gaaf, benieuwd hoe jullie het vonden.
    Maar nog geen maccie of burgerking gezien? Heeel raar haha
    Super uitzicht hebben jullie ook!
    Wat zien die aardbeitjes er trouwens lekker uit :)

Zin in je volgende verslag mam!

Dikke kus van mij en Colin

• 18 September 2014 - 14:12

Sabina:

Echt heel leuk allemaal, geniet ervan.
    En ik blijf het volgen.

Xxx

• 18 September 2014 - 17:28

Christel:

tja wat zal ik zeggen van die foto's met het uitzicht over New York kom eigenlijk niet verder als WOUW.
    Die watervallen zal best een lawaai geweest zijn. Veel plezier en doe voorzichtig in de Big Apple
    xx