Dag 4, met de Segway door het dorp Celebration - Reisverslag uit Celebration, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Dag 4, met de Segway door het dorp Celebration - Reisverslag uit Celebration, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Dag 4, met de Segway door het dorp Celebration

Blijf op de hoogte en volg Paula

06 April 2015 | Verenigde Staten, Celebration

We hadden een toer met de Segway besteld van 2 uur om 12.00 uur in het dorpje Celebration. We zijn er de vorige keer met de auto doorheen gereden. Zo'n mooi lief dorpje met mooie huizen en de bekende veranda's. Het was de bedoeling van Meneer Disney dat dit dorpje bewoond zou worden door werknemers van DisneyWorld. Dat is het helaas niet geworden. Nu wonen er alleen maar mensen die geld hebben want de huizen zijn er erg duur. Er waren ook huizen bij, wauw, enorm. Geen bekende artiesten ofzo, maar gewoon rijke mensen. Ik vroeg nog aan de man die ons begeleidde of hij hier ook woonde en hij zei, I wish (was maar waar) maar het is veels te duur hier. We wisten ongeveer hoe we moesten rijden met de Segway. We hadden het al een keertje in Thailand gedaan en vonden dat heel erg leuk. Dus we verheugde op deze toer. Het begon met een video over hoe je moet reageren met de Segway. We wisten al best veel. Nog eventjes een beetje oefenen voor de deur. Was even wennen maar we hadden er vertrouwen in. We kregen een helm op met een walkie talkie er aan vastgeklipt zodat de man ons wat uitleg kon geven over het dorp. Dus op weg. Was eventjes af en toe een beetje eng maar op een gegeven moment ging het helemaal vanzelf weer. Je rijdt en beweegt eigenlijk gewoon met je lichaam. Als je het onder de knie hebt is het een prachtig vervoermiddel waar je met veel plezier op rijdt (vinden wij dan). De toer ging over de paden en door het bos via bruggetjes. 2 keer gestopt. 1 keer stopte we bij een meer waar het centrum tegenaan ligt. Daar zwom een alligator (een krokodil in het klein) in het meer, zo grappig om te zien. Alles ziet er daar zo verzorgd en mooi uit. Alle huizen staan strak in het verf, de tuinen en omgeving prachtig gemaaid en geen papiertje op de grond. Na 2 uur was het alweer voorbij maar we hebben er echt van genoten. Heerlijk weer ook, wat bewolking en wat zon. Dat is juist ideaal want volop in de zon zou te heet zijn. We kregen nog sunblock van factor 50 van de mevrouw die daar werktte. Ze zei dat veel Amerikanen daar huidkanker oplopen omdat de zon te fel schijnt. Dus dat hebben we maar gedaan. Mooie service trouwens.
Toen we klaar waren zijn we naar Denny's gegaan. Is weer een soort restaurant/fastfood. We hebben daar heerlijk gegeten zeg. En wat een vriendelijke mensen waren daar weer. Uberhaupt zijn de Amerikanen zeer vriendelijk. Moet je Ruud zijn broodje nou weer eens zien. Lijken wel 10 plakken kalkoenfilet hihi. Maar we hebben alles opgegeten mmm.
Daarna nog even langs Mall of Milennia gegaan want die was gelukkig weer open. Even rondgekeken, avondeten gegeten in de Foodcourt en nog een ijsje (1 bolletje hoor, gróót zat). En weer op naar huis.

• 08 April 2015 - 09:13

Desiree:

Wauw ziet er mooi uit die villa's! Lijkt wel net als in Amerikaanse films, mooi hoor!

Wow dat broodje van papa is wel heel erg hoor haha is dan toch niet eens meer zo lekker?

• 08 April 2015 - 14:29

Paula Fernhout-Böhmermann:

Nou, je weet papa. Vindt vlees heerlijk dus het ging er allemaal in. Ik vind dat ook niet lekker als het zo veel is