Begin van onze reis door Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Begin van onze reis door Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Begin van onze reis door Orlando

Blijf op de hoogte en volg Paula

03 April 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo allemaal, sorry dat ik een beetje traag ben met schrijven. Maar hier ben ik dan :-)

We gingen om 04.30 uur opstaan om ons klaar te maken en de rest nog even nalopen om rond 5.30 uur te worden opgehaald met de taxi. Hij was er ietsje eerder, om 5.15 uur. Grrr want was nog niet echt helemaal klaar. Nog een beetje bleek en de toiletten gooien, droog maken, checken en dan maar instappen. Lekker rustig natuurlijk op de weg en we waren mooi op tijd om in te checken. We vertrekken om 9.00 uur naar Orlando, Verenigde Staten. Om 6.00 uur ging de balie open en konden we onze koffers achterlaten. Naar binnen gegaan en natuurlijk weer eerst een ontbijtje bij... McDonald. Altijd lekker, croissantje, egg-muffin en een kopje koffie. Nog even wat tijdschriften kopen en rustig lopen naar gate G4. Onderweg zien we al onze vliegtuig klaarstaan dus een foto maken voor het geval dat we verdwijnen hihi. We hadden een klein beetje vertraging en gingen om 9.30 uur opstijgen. We hebben de Dreamliner van Arke. Dat is een van de nieuwste vliegtuigen die ze wat comfortabeler hebben ingericht. We hadden 4 stoelen, 1 aan het pad en 3 aan het raam, rij 14. Mariska aan het raam, 1 in het midden vrij, ik aan het pad en ruud aan de andere zijde aan het pad. En nu maar hopen dat de plek niet wordt weggegeven die tussen ons in is. Het was wel spannend want Ruud had een vrouw en een kind naast hem en die zat een beetje om haar heen te kijken. Achter Ruud was ook een plaats vrij. Toen ging ze met de stewardes praten en bleek dat haar man verderop in het vliegtuig zat en vroeg of ze de plek achter ruud mocht hebben. Na even zeker te weten dat er niemand meer kwam haalde de stewardes de man. Die wilde zijn koffertje bovenin zetten en daar gaan zitten. Maar de man en vrouw die daar zaten waren het daar niet mee eens. Ze hadden specifiek gevraagd om 2 stoelen waarvan er 1 vrij zou blijven. Huh, ze hadden er niet eens voor betaald. Dus angstig keken wij of de stewardes hem tussen ons in zou zetten. Pffff, gelukkig niet. De man ging weer naar zijn eigen plaats. Dat komt er nou van als je niet van te voren je plek reserveert. Daar is ruud altijd bang voor dus betalen we er liever voor dan dat dat ons ook gebeurt. Op een gegeven moment kwam de stewardes naar de vrouw en het kind. Ze had kunnen regelen achter in het vliegtuig een plek voor 3. Dus, geirriteerd keek de vrouw nog naar het stel, en op gingen ze allebei naar achteren. En.... ruudje had even 3 plekken voor zichzelf zonder bijbetaling hahaha. Hij effe mazzel. De reis ging echt top. Beetje tv kijken, boekje lezen, muziek luisteren, af-en-toe wegdutten. Mariska en ik hadden ook lekker de ruimte. Het eten was nou niet echt van je-van-het maar het kon er mee door. We zijn nooit zo moeilijk. Maar je kan wel zien dat er bezuinigd wordt op het eten. Water en drinken kwamen ze regelmatig mee langs. Dat was wel fijn. Waarschijnlijk dat ik daarom nu eens geen dikke voeten had. Eénmaal aangekomen, koffers halen, door de douane (ging heel erg snel voor Amerikaanse begrip) en door de schuifdeur naar.... de warmte. O, wat hebben we dat gemist, heerlijk. Even oversteken en de auto ophalen die we hadden gereserveerd. Een mooie grote auto. Hij rijdt ook lekker. Tomtommetje aan en op weg naar onze villa die we via internet hebben gereserveerd via Jenny. Een aardige vrouw via mail die Nederlands is en haar villa verhuurt. Toen we aankwamen en de deur opende waren we helemaal verliefd op haar villa. Wauw, wat een enorme ruimte hebben we met z'n drietjes. Jullie hebben het ook gezien via Skype he. Zo mooi zeg. Hier gaan we van genieten hoor. We hebben onze koffers in de kamers gezet en de hoognodige boodschappen gedaan in Publix (supermarkt).
Zo, dit was onze eerste dag in Orlando Florida aan de 217 Montara Drive, 33897 Davenport (OrlandoDolphinsVilla)

• 08 April 2015 - 08:39

Desiree:

He, he.. Daar zijn dan eindelijk de verslagen!

• 08 April 2015 - 08:42

Desiree:

Wat een mooie tvtjes trouwens! Kan je er gewoon spelletjes op doen? Met touch screen ofzo?

• 08 April 2015 - 14:21

Paula Fernhout-Böhmermann:

Jaja. Ik ben er eindelijk even voor gaan zitten hihi.

Dat zijn inderdaad touchscreens en best groot.