Vijftiende dag, 5de dag Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Vijftiende dag, 5de dag Curaçao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Vijftiende dag, 5de dag Curaçao

Blijf op de hoogte en volg Paula

29 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Vanmorgen zijn we het stadje ingegaan. Wat was het al meteen warm zeg jeetjemina. We zijn naar Plein Cafe Wilhelmina op het Wilhelminaplein voor ontbijt. Daarna naar het internetwinkel UTS om ons internetkaartje op te waarderen. Helaas was deze gesloten op maandag. Stond wel op de deur dat er nog 2 winkels open waren in de buurt. Aan een meisje gevraagd welke dichtst bij was. Ze zei allebei ongeveer 20 minuten met de auto. Maar... wij hebben de klok en GoogleMaps op de telefoon en die vertelde dat het maar 10 minuten was. Moesten helaas wel zoeken en bij een benzinestation vroegen we aan een man en vrouw, wederom weer zeer vriendelijke mensen, die net naar hun auto liepen of zij wisten waar het was. Nou zeg, het moest zo zijn, ze gingen daar net naartoe dus konden we achter hun aan rijden. Pfff, gelukkig zeg, want we hadden het niet kunnen vinden zonder hen. Er wordt ook moeilijk als er geen straatnamen wordt aangegeven. Wel op de kaart en op de telefoon maar wat heb je daar eigenlijk aan als je het nergens kan zien op een bord. De man zei dat ze daar bezig mee zijn, al 50 jaar hihi. Hij moest er zelf om lachen. Ze vonden het trouwens vandaag ook best warm. Het was al 31 graden om 9.30 uur. Uiteindelijk werd het bijna 33 en gevoelstemperatuur 39 graden. Het gaat ook wel vreemd hoor in zo'n winkel waar je telefoons, simkaartjes en opwaardering kan kopen. Je komt binnen. Staat daar een meisje bij een scherm en vraagt waar je voor komt. Je vertelt dus dat we een kaartje willen opwaarderen. Dat tikt ze in voor de balie en je moet je naam doorgeven die je dan weer ziet op een scherm. Dan moet je wachten. Zie je je naam, wil ik opstaan, maar dat is niet de bedoeling want ben dan nog niet aan de beurt. Pas als hij gaat knipperen en weggaat ben je aan de beurt. Dus opletten. Komt er weer een ander meisje naar je toe om te vragen waar je voor komt. Vertelt weer om op te waarderen. Je geeft haar geld en die brengt ze naar de balie. Even wachten en dan komt ze met wisselgeld en dat het goed is. Maar ik weet niet hoe je dat weer op je telefoon krijgt want je krijgt wel berichten op je telefoon maar dat is in het Antiliaans. Maar dan zijn ze ook weer behulpzaam en ze deed het voor mij. Wederom weer allemaal één en al vriendelijkheid. We hebben trouwens hier nog geen één persoon gezien die niet vriendelijk is. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Hoe kan het toch dat als je in hun land bent, net als in Turkije, dat ze zo vriendelijk zijn en in ons land zo moeilijk zijn (niet allemaal natuurlijk). Terug naar het hotel. Bij het zwembad was het rustig dus konden we, ook al waren we wat aan de late kant, toch een mooi plekje vinden. We hebben veel in het zwembad gelegen of bij het strand gezeten. Wat was het warm. Er zijn trouwens ook veel leguanen. Heel klein maar ook heel groot. Ze lopen daar gewoon rond. Vooral veel kleintjes tussen de bedjes door. De grote zie je af-en-toe bij het zwembad. De foto's zijn ook vlak bij ons bedje gemaakt. Bij de cocktailbar aan het strand hebben we weer een heerlijke Strawberry diaquir gedronken. Dat is een soort dikke aardbeiensiroop met bacardi en ijs wat ze in een mixer doen en dat wordt dan een soort slushpuppi met alcohol. Heerlijk fris. Je zit ook daar prachtig aan zee, kijk maar hoe Ruudje zit. Nog even gezont en toen weer naar boven om op te frissen voor het avondeten. Misschien blijven we wat langer in het stadje als het gezellig is. Bij Scuba Ocean bar, een tip van een vriendin van Jan die hier 6 maanden geweest is. Was weer een heel gezellig, romantisch tentje aan de kust. Er waren weer tafels op het zand en op het terras. Wij zaten toch maar weer op het terras. Al dat zand tussen je slippers hihi. Best lekker gegeten en toen op naar waar de winkels zijn. Man man man, je ziet amper iemand op straat zeg. Wat een dooie boel. De winkels sluiten om 18.00 uur en dan is het gewoon stil. Zelfs de mensen die hier wonen zie je amper. Wel leuk dat, toen we op het Wilhelminaplein kwamen (waar we vanmorgen ontbijt hadden) dat daar van die grote naamborden (of hoe ook zoiets heet) stonden. Ze noemen dit ook wel Dushi-eiland en dat stond met grote letters. Het standbeeld van Koningin Wilhelmina stond er naar te kijken. En, kijk nou wat leuk (weet dat Amsterdam dat ook wel heeft maar toch) met hele grote letters CURACAO. Dus natuurlijk ook weer een foto. Ik sta in de tweede letter C. Naar de kade gelopen, want daar zagen we laatst allemaal terrasjes. Maar er was geen muziek en er zaten maar een paar mensen. Nou, laat maar. Even op een bankje gezeten langs de kade bij de Koningin Emma brug. Waren trouwens vanmorgen op de brug toen de bel weer ging dat hij open zou draaien. We waren op de helft en zien de hekken gewoon dicht gaan. Maar hij gaat gewoon opendraaien terwijl je er op kan blijven staan. Want ik begon nog wat harder te lopen en zag dat een gedeelte van de brug loskwam van de kade en stapte er gauw van af. Maar het hek bleef ook gesloten. Sta je daar terwijl de brug opendraaid hihi. De bel ging weer, brug sloot zich en het hek ging open. Zo apart en raar. Dus daarom bleven er maar mensen komen en op de brug de vorige keer. Je hoeft er niet perse af, maar misschien ook niet weer overvol ofzo. Dus aan één kant van de brug gaat hij echt los van de kade en de andere kant blijft op de hoek vastzitten. We hebben nog voor dat we gingen avondeten nog krentenbollen en gevulde koeken gehaald voor een eigen ontbijt morgen. Scheelt weer. Was een grote supermarkt, geen AH. Maar weer vol bekende merken hoor. Ook van Jumbo, Markant, Hak enz. Je schrikt nog wel van de prijzen maar het zijn ook wel weer guldens. Dus 4,50 voor 3 gevulde koeken kost in euro's 2 euro. Dus valt het achteraf wel mee. Maar andere produkten zijn weer schreeuwend duur.
Nou, niet veel bijzonders gebeurt maar toch wat kunnen schrijven. Nog 2 volle dagen en dan zit het er op.

• 30 September 2014 - 13:09

Mama:

Hallo Lieverdjes.Hoe is het mogelijk dat jullie dat uithouden in die hitte.Toch geen temperatuur voor een Hollander.Wat een gedoe om zo"n kaartje op te waarderen,maar wel fijn dat de mensen zo vriendelijk zijn.Weer hele mooie foto"s.De allerleukste vond ik jou in die C.Echt geweldig.Hier is alles prima. Nog steeds mooi weer {voor een Hollander}.Ik verheug me er op jullie Zaterdag weer te zien.Heel veel liefs en xxxxxx van mij mama.