Negende dag, Empire State Building en Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Negende dag, Empire State Building en Central Park - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Negende dag, Empire State Building en Central Park

Blijf op de hoogte en volg Paula

23 September 2014 | Verenigde Staten, New York

We gingen vandaag naar de Empire State Building. Je kan daar de skyline van New York van alle kanten goed zien. Je gaat eerst met de lift naar de 80ste verdieping. Dan naar een andere lift naar de 86ste verdieping. Daar kan je dus de stad zien. We kregen een audio zodat je wat meer informatie kreeg waar je zoal naar kon kijken. Het uitzicht was prachtig. Je voelde je ook veilig want er zat een dik stalen hek omheen met wel grote gaten zodat je je camera erbuiten kon doen of er vlak voor en een muurtje. Natuurlijk veel foto's gemaakt. Een is erbij waar de WTC gebouw en heel in de verte het Vrijheidsbeeld op staat. Na helemaal in de rondte te zijn gelopen en New York van alle kanten hebben gezien gingen we nog met een lift naar de 102ste verdieping. En dat is HOOG kan ik je zeggen. Maar weer veilig want daar stond je binnen achter glas. Ze hadden een klein opstapje ervoor zodat je echt goed naar beneden kon kijken. Prachtig uitzicht wederom. Vooral de foto's naar beneden vind ik erg bijzonder. Van hieruit heb ik de fotocamera ingezoomd en konden we zelfs ons hotel zien, in het midden van een foto (ik heb de onderschrift eronder gezet). Na natuurlijk eerst door een winkel waar ik weer een magneet heb gescoord, weer naar buiten. Even een Starbucks koffie en chocomel en toen weer met de metro naar Central Park. Want ik wilde graag de woning van John Lennon nog een keer zien en dat was mislukt door de mars. Je ziet de ingang waar John Lennon vermoord is voor hun appartement. Hij was geboren op 9 oktober 1940 in Liverpool. Op 8 december 1980, om 22.50 uur werd Lennon voor zijn huis in het Dakota gebouw aan 72nd Street 5x neergeschoten, waarvan vermoedelijk 4 kogels zijn lichaam raakte, door Mark David Chapman. Hij overleed op 40-jarige leeftijd. Yoko Ono was erbij. De man verklaarde: Ik zag alleen zijn gezicht en het leek alsof alles bij elkaar kwam, de oplossing voor mijn probleem dat ik verward was en me een nul voelde. Ik zei tegen mezelf: zou het niet geweldig zijn als ik deze persoon zou vermoorden? Ik zou bekend worden, ik zou geen nul meer zijn. Dat was zijn verklaring over het doodschieten van John Lennon. Dus het komt er op neer dat hij niets tegen John Lennon zelf had maar wilde eigenlijk gewoon aandacht. Zo erg is dat pfff. Ik heb nog wat foto's gemaakt van hun Penthouse en de slaapkamers die op het Central Park uitkijken. Yoko Ono heeft 1 miljoen gedoneerd voor het pleintje Strawberry Fields met de mooie Imagine ontwerp op de grond. Een plakaat met daarop haar naam is op een rots vastgemaakt. Je ziet hier de romantishe koetsjes overal rijden. Leuk gezicht hoor. En we hebben even wat gedronken in The Boathouse. Vanaf het terras zag je de bootjes voorbij gaan. In de tunnel die ik eerder beschreef was een bruidspaar foto's aan het maken. Heb stiekum ook eentje gemaakt hihi. Het park is prachtig moet mooie lanen. En de bekende eekhoorntjes van Amerika. Die zie je vaak, ook in Florida. Zo'n lief gezicht. Bij de memorial van John Lennon zat nog een man op een bank. Ruud liep langs en hij zei: 1 dollar for a joke (een dollar voor een grap). Ruud zei: No thanks (nee bedankt). Toen zei hij: A bad joke than (een slechte grap dan). We liepen echt verbaasd en lachend weg. Dat was eigenlijk al een dollar waard. Schitterend hoe de mensen om geld bedelen daar. We hadden tickets kunnen kopen voor de Jersey Boys. Ruud vond het ook een leuke musical (maar ik had hem al gezien en wist dat hij leuk was). Het muziek van die tijd blijft heerlijk om naar te luisteren. Wat hebben eigenlijk veel hits gehad zeg. Toen weer naar huis. Er zijn hier trouwens metro's in 2 verdiepingen. Maar het is dan wel extra warm/heet daarbinnen zeg. Nou, weer een leuke dag. Ga gauw slapen want morgen gaan we om 7.45 uur de deur uit want de Gospel toer begint vroeg en we moeten nog even naar ons bakkertje.

  • 24 September 2014 - 09:37

    Desiree:

    Wow super hoog. Wel mooi om alles zo te kunnen zien.
    Was het erg druk? Lijkt me benauwd met zn alle in zo een kleine lift of viel dat mee?

    Haha ben gewoon nieuwsgierig naar die mop van die man die er een dollar om vroeg jullie niet? Zal wel heel flauw zijn geweest. Ze bedenken ook van alles om geld te kunnen "verdienen" he..

    Veel plezier vandaag weer. Dikke kus xxx

  • 24 September 2014 - 15:50

    Mama:

    WAUW,Dat is hoog.Maar wat een geweldig uitzicht.Ze kregen mij met geen tien paarden in die lift.Het optrekje van john en yoko vond ik ook wel wat.Vreselijk om iemand te vermoorden om de aandacht te trekken.Hoe ziek kun je zijn.k moest lachen om die man met z"n joke.Wat ze al niet verzinnen om aan geld te komen.Maar op dat bord stond dat je het geld terug kreeg als je niet zou lachen.Verder allemaal weer hele mooie foto"s.Ben heel benieuwd naar die Gospel toer.Dat lezen we morgen weer.Hier is alles prima.Heel veel liefs en xxxxxxxx van mij mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paula

Skyline van Orlando, Florida, Verenigde Staten

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 51784

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 05 Februari 2016

2 weken Orlando met Emily, Desiree en Jeffrey

03 April 2015 - 25 April 2015

Orlando en cruise Carnival Breeze

15 September 2014 - 02 Oktober 2014

Niagara Falls/New York/Curacao

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Azie ontdekken

11 Augustus 2012 - 01 September 2012

Rondreis Thailand

11 Juni 2012 - 19 Juni 2012

Met familie naar Benidorm

01 Augustus 2011 - 23 Augustus 2011

Miami - Orlando - Miami - Cruise Carnival Liberty

Landen bezocht: