Eerste dag, de reis naar Buffalo - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu Eerste dag, de reis naar Buffalo - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Paula Fernhout-Böhmermann - WaarBenJij.nu

Eerste dag, de reis naar Buffalo

Blijf op de hoogte en volg Paula

15 September 2014 | Canada, Niagara Falls

Nou, onze vakantie is begonnen op 15 september om 03.30 uur op weg naar Schiphol met onze eigen auto. De auto geparkeerd, met de koffers shuttlebusje in. Deuren dicht, rijden maar. O ow, Ruud is het belangrijkste vergeten. De tas met paspoorten en alle papieren die belangrijk zijn voor de vakantie. Dus eerst de route van de bus volgen naar de terminals departure, blijven zitten, arrivals ophalen en weer terug naar de parkeerplaats. Ruudje rennen naar de auto, tas gepakt en weer op weg naar Terminal 3. We kwamen daar aan om 5.00 uur. We zouden om 7.15 uur vertrekken. Je moet, als je buiten Europa gaat, 3 uur van te voren inchecken. Maar... we gaan eerst naar Londen Heathrow voor de overstap. Dus de gate ging pas open om 5.15 uur en waren we gewoon op tijd. Voor niks eventjes gestrest. Even langs McDonald voor ontbijt. Was 05.30 en er was nog geen ontbijt, pas om 6.00 uur :(. Dan maar koffie en verderop een panini, want we hadden toch wel honger. De gate ging mooi op tijd open en zouden om 7.30 uur (Engelse tijd, dus 1 uur terug) aankomen. Helaas vertrok het vliegtuig pas een half uur later dan gepland terwijl we er al in waren. En we hebben maar 1 uur overstaptijd arghhh. En ja hoor, we komen aan, blijkt de gate al gesloten te zijn voor ons. Eigenlijk belachelijk dat ze dit verkopen want je zou het überhaupt niet gered hebben. Heathrow is zo groot dat je niet van de ene gate naar de andere snel komt. Maar we werden netjes snel overgeboekt en de volgende vlucht zou om 9.45 uur gaan. We kregen nog netjes een voucher voor 5 pond ieder om wat te drinken of te eten. Ruud had ook nog extra betaald voor de stoelen en die krijgen we ook netjes terug als we terug zijn en het even aangeven (blijkt achteraf dus mooi niet want je moest dat binnen 2 weken regelen en we waren 3 weken weg). Toch een mazzeltje, want nu hadden we 3 stoelen met zijn tweetjes. En voor deze lange vlucht van 8 uur is het toch wel lekker een extra stoel met extra tafeltje. Want het is best krap hoor. We hadden gelukkig (eerst 4 uur overstaptijd maar door de extra reistijd iets korter) dus tijd genoeg om via de immigratie meteen door naar de gate naar Buffalo te gaan. We kwamen dus om 12.45 uur aan (6 uur terug inmiddels) om 15.10 uur in te checken. Wel duurt het altijd even bij de immigratie omdat die best streng zijn maar dat ging gelukkig toch nog vlot. Koffers opgehaald, weer ingecheckt, koffers gebracht, door de controle op naar de gate. Was alleen wel weer een pech. Er was file op de landingsbaan en het duurde precies 1 uur voordat we opstegen. Maarja, het was het laatste wat we moesten doen dus achja pech maar niet erg. Aangekomen, auto gehaald (mooie grote zwarte Lincoln). Gaan ze nog een navigatie aanprijzen, dus ja, wij weten de weg niet, dus doe maar. Komen we in de auto, zit er gewoon navigatie in, de oplichters grrr. De weg naar het hotel viel reuze mee. Koffers neergezet, en we hadden onderweg al gezien dat er een McDonald was voor een snelle hap. Want echt honger hadden we toch niet. Morgen is het anders.
Nou, dit is onze eerste dag, met hakken en stoten veilig aangekomen. Nu gaat het beginnen om alles te gaan zien en bewonderen. Het weer valt wel mee, temperatuur wel goed maar ze verwachten niet echt veel zon. Maar maakt niet uit, als we maar alles te zien krijgen.
Morgen op weg naar de Niagara Watervallen.
Welterusten (is nu 21.00 uur hier, voor jullie 03.00 uur de volgende dag en dat voelen we wel hoor).

• 16 September 2014 - 07:14

Desiree:

Zo.... na een lange reis zijn jullie gelukkig goed aangekomen.
    Wat een oplichters zeg van die navigatie!! Maarja maar niet al te druk om maken het is vakantie...

Haha en zogenaamd altijd voor de kids (voor ons) vroeger naar de mac donalds! Jullie zijn met zijn 2tjes weg en lees in 1 reisvehaal al 2 keer de mac mac mac donaallllddd...... hahahaha.

Veel plezier vandaag. Ik ga zo weer werken.
    Dikke kus xxx

• 16 September 2014 - 07:39

Gerda Dikke:

Leuk verslag Paula, ik heb het met plezier gelezen en kijk uit naar het volgende.

Wat een toestanden zeg, ik denk dat Paul geploft was met dat overboeken en die navigatie, ik denk dat Paul terug gereden was en veel stennis had gemaakt XXX gerda

• 16 September 2014 - 10:47

Mama:

Hallo Lieverdjes. Mijn hemel wat een reis hebben jullie gemaakt om te komen waar je zijn wil. Maar ik ben blij dat alles goed is afgelopen,en jullie nu kunnen gaan genieten. Ik ben heel beniewd naar je volgende verslag. De koffiepot staat aan dus.......kom maar op||||||. Lieverdjes, heel veel plezier maar doe voorzichtig|||||| Heel veel xxxxxxx MAMA.

• 16 September 2014 - 12:29

Christel:

ja dat is allemaal stressen he dat overstappen. Anne heeft toen ook maar net het vliegtuig gehaald op Heatrow . Maar jullie zijn er dat is het belangrijkste en een extra stoel is inderdaad wel heel erg lekker met zo'n lange vlucht. Hoef je ook niemand te storen als je naar de toilet moet. zal je net zien dat diegene dan net slaapt als je er weer door wilt. Wachten waard geweest.
    liefs Christel

• 17 September 2014 - 06:02

Paula Fernhout-Böhmermann:

Ja dees, is altijd makkelijk dat je snel weet wat je wilt ook al is het toch wel weer anders dan bij onze McDonalds.

Hey Gerda, leuk dat je meeleest. Ja he, dat overboeken en navigatie. Maar het gaat niet altijd soepel bij ons hoor. Misschien dat, als we tijd hebben, het alsnog zullen zeggen over de navigatie.

Mama, ga er maar weer voor zitten voor het volgende verslag. En natuurlijk doen we voorzichtig hoor

Is zeker wel stressen hoor Christel als het niet verloopt zoals je gepland hebt. Maar het is goed gekomen en behoorlijk verzacht met de extra stoel. Dat is wel top hoor.